Aktualności
05.12.2012

Audi RS6 Avant Poniżej czterech

Druga generacja RS6 rozpieszczała nas 5-litrowym V10 o mocy aż 580 koni mechanicznych. Trzecia, którą Audi pochwaliło się dzisiaj, wraca do punktu wyjścia, czyli widlastej ósemki biturbo. Mocy tym razem jest pozornie mniej, ale dla zupełnie nowego RS6 nie stanowi to najmniejszego problemu.

Z zewnątrz trzecie wcielenie RS6 to dość zwykłe, praktyczne kombi o długości 4,98 metrów i z bagażnikiem o pojemności 1680 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Diabeł tkwi w szczegółach: auto otrzymało nowe pasy zderzaków, nowe elementy poprawiające aerodynamikę (dyfuzor, większy spoiler na dachu), 20-calowe felgi (w opcji 21 cali) oraz pakiety stylistyczne Matte Aluminum i Carbon, a także zostało obniżone o 20 milimetrów.

Audi RS6 Avant

Auto w standardzie jako pierwsze RS w rodzinie będzie wyposażone w specjalnie zestrojone, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W opcji pozostanie zawieszenie na sprężynach i amortyzatorach z systemem Dynamic Ride Control. Za dopłatą otrzymamy również węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 420 milimetrów. W porównaniu do poprzednika RS6 będzie lżejsze o około 100 kilogramów.

Audi RS6 Avant

Sercem auta będzie 4-litrowe TFSI, które debiutowało w ubiegłym roku. W zakresie 5,7-6,7 tysięcy obrotów na minutę silnik będzie produkował 560 KM, a w zakresie 1,75-5,5 tyięcy obrotów okrągłe 700 Nm. To 20 KM mniej i 50 Nm więcej, niż generował silnik V10 poprzednika. Dzięki systemowi odłączania połowy cylindrów samochód będzie potrzebował średnio 9,8 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Audi RS6 Avant

Napęd będzie przekazywany stale na wszystkie cztery koła przy udziale samoblokującego się mechanizmu różnicowego i 8-stopniowego automatu Tiptronic z kilkoma trybami pracy (w tym ręcznym, w którym pracują łopatki przy kierownicy). Nowe RS6 będzie rozwijało prędkość 100 km/h w zaledwie 3,9 sekund! Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h, z pakietem Dynamic do 280 km/h, a z Dynamic Plus do 305 km/h.

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant pojawi się w salonach sprzedaży wczesnym latem przyszłego roku. O cenie auta producent na razie nie wspomina. Nieoficjalnie wiadomo, że RS6 dostępne będzie tylko w nadwoziu kombi, a rolę sedana, który dostępny był w poprzedniej generacji, przejmie najprawdopodobniej zupełnie nowe RS7.

Skomentuj na forumUdostępnij