Aktualności
04.12.2012

Mosler M EXP/1 Własna droga

Wśród ulubionych aktywności niemieckiego magazynu "Sport Auto" znajdują się próby prędkości maksymalnych najszybszych aut świata i potyczki torowe, podczas których z lubością ustanawiane są nowe rekordy czasów okrążeń. Ostatnio z jednej z takich prób zwycięsko wyszedł koncept M EXP/1 na bazie Moslera.

Sam Mosler zmaga się ostatnimi laty z wielkimi problemami, o których pisaliśmy przy okazji modelu Raptor GTR, ale maszyny, które zdołał do tej pory wypuścić okazują się świetną bazą do dalszego rozwoju. Z jednej z nich skorzystały firmy CP Autosport oraz Raeder Motorsport, które zbudowały M EXP/1. Raeder Automotive było dotychczas jedynym, oficjalnym partnerem Moslera w Niemczech, oferującym 600-konny model MT900 GTR.

Mosler M EXP/1

Bliższe szczegóły na temat projektu M EXP/1 pozostają na razie tajemnicą. "Sport Auto" ujawnia jedynie, że maszyna dysponuje mocą 610 koni mechanicznych, porusza się na legalnym w zwykłym ruchu drogowym ogumieniu Dunlop Sport Maxx Race i z pełnym bakiem paliwa oraz pozostałymi płynami ustrojowymi waży tylko 1202 kilogramy. W takim stanie redaktor naczelny magazynu, Horst von Saurma, zabrał auto na tor Hockenheimring.

Mosler M EXP/1

Dotychczasowy rekord krótkiej, mierzącej 2604 metry długości pętli wśród aut drogowych należał do modelu Donkervoort D8 RS06. Pięć lat temu D8 pokonał trasę w czasie 1 minuty i 4,8 sekund. Moslerowi w dniu 19 listopada zajęło to 1 minutę i 3,7 sekundy. Więcej na ten temat będzie można przeczytać w kolejnym wydaniu "Sport Auto", które ukaże się w połowie grudnia.

Skomentuj na forumUdostępnij