Aktualności
13.11.2012

Caterham Seven Supersport R Silniejszy cios

Kilka dni temu Caterham ogłosił partnerstwo z firmą Renault, na mocy którego powstanie nowy model marki Alpine. Zanim zobaczymy owoce tej współpracy minie jednak od trzech do czterech lat. Na razie Caterham skupia się na rozwoju flagowej "Siódemki". Oto jest najnowsze wcielenie - Supersport R.

Model R, podobnie jak standardowy Supersport, to maszyna nastawiona na połykanie kilometrów na torze wyścigowym, ale wyposażona w większy silnik i 5-stopniową skrzynię biegów (w opcji 6-stopniowa). Zamiast 1,6-litrowej jednostki napędowej znajdziemy tu 2-litrowy motor Forda z serii Duratec, który doskonalony był przez blisko trzy lata w pucharze z Caterhamem R300 w roli głównej.

Caterham Seven Supersport R

Samochód waży tylko 535 kilogramów, ma o jedną czwartą więcej mocy od modelu Supersport i o pięć koni mechanicznych więcej od drogowego R300 - w sumie 182 KM, czyli 340 KM na tonę. Moment obrotowy sięga 194 niutonometrów. Możliwości auta na papierze wyznaczają 4,8 sekundy, w ciągu których nowy Caterham rozpędza się od zera do 60 mil na godzinę i prędkość maksymalna prawie 210 km/h.

Caterham Seven Supersport R

Supersport R to także nowe nastawy zawieszenia, nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, ogumienie Avon CR500, kierownica serii Supersport, kubełkowe fotele z kompozytów z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa i świetlny system wskazujący najlepszy moment zmiany biegu. Auto jak zwykle dostępne będzie jako kompletny samochód i zestaw do samodzielnego złożenia. Pierwsza opcja to wydatek prawie 28 tysięcy funtów, druga niecałych 25 tysięcy, wliczając podatek (odpowiednio 145 i 130 tysięcy PLN). Lista opcji jest długa i obejmuje między innymi poszerzone nadwozie SV.

Skomentuj na forumUdostępnij