Aktualności
26.10.2012

Renault Clio Cup Formuła mini

Kierowcy i zespoły startujący w markowym pucharze Renaulta Clio mogą przygotowywać się już do wzięcia w obroty zupełnie nowej generacji francuskiego malucha. Auto w formacie przeznaczonym wyłącznie na tory wyścigowe przechodzi właśnie pierwsze testy, a do sprzedaży trafi jesienią przyszłego roku.

Clio Cupo znajomych kształtach i proporcjach stanie na nowych, 17-calowych kołach serii Speedline Corse i otrzyma nowy spoiler, który zapewni docisk rzędu 40 kilogramów przy prędkości 200 km/h. Na pokładzie znajdziemy m.in. 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów, sprzęgło od AP Racing, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, tarcze hamulcowe AP Racing i amortyzatory ZF-Sachs.

Renault Clio Cup

Do napędu auta posłuży 1,6-litrowy, doładowany silnik benzynowy, dostrojony przez oddział zespołu Oreca, specjalizujący się w jednostkach napędowych. Jego moc sięgnie 220 koni mechanicznych, a moment obrotowy 270 niutonometrów. Pierwsze testy na francuskich torach wykazały, że auto jest o co najmniej sekundę szybsze na każdym okrążeniu w porównaniu do obecnego Clio Cup z 2-litrowym silnikiem wolnossącym.

Renault Clio Cup

W walce na torze samochód pojawi się już w przyszłorocznym sezonie w ramach pucharu Eurocup Clio, na który złoży się sześć wyścigów. W mistrzostwach poszczególnych krajów auto wystąpi w sezonie 2014. Nowe Clio Cup będzie kosztowało, nie wliczając podatku VAT, 37,8 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij