Aktualności
20.10.2012

Volkswagen Jetta Hybrid LSR Powrót do prędkości

W sierpniu tego roku specjalnie przygotowana, hybrydowa Jetta stała się najszybszym samochodem w swojej kategorii na wyschniętym, słonym jeziorze Bonneville. Rozpędzono się wtedy do prawie 298,4 kilometrów na godzinę. Ale to już historia. W tym miesiącu padły nowe rekordy w nie jednej, ale w dwóch kategoriach.

Rekordowa Jetta Hybrid w myśl regulaminu Southern California Timing Association nie może odbiegać znacząco od samochodu produkowanego seryjnie, ale różnice między tymi dwoma samochodami są duże. Pojazd, który znajdziemy w salonach Volkswagena napędzany jest 1,4-litrową, doładowaną jednostką TSI, połączoną z 7-stopniową przekładnią DSG oraz silnikiem elektrycznym. Cały układ produkuje 172 KM oraz 250 Nm.

Volkswagen Jetta Hybrid LSR

Jetta Hybrid LSR, której układ napędowy przygotowano w placówce R&D Volkswagena w Wolfsburgu, produkuje około 300 koni mechanicznych. Pojazd wyróżnia się dodatkowo m.in. obniżonym zawieszeniem, specjalnymi kołami i oponami, spartańskim wnętrzem z klatką bezpieczeństwa, kubełkowym fotelem, pasami szelkowymi, systemem zapobiegającym pożarowi oraz zmodyfikowaną karoserią.

Volkswagen Jetta Hybrid LSR

Podczas prób na Bonneville Salt Flats w pierwszej połowie tego miesiąca Jetta pozwoliła na pobicie dwóch rekordów. Pierwszy padł w kategorii samochodów seryjnych z doładowanym silnikiem o pojemności poniżej 1,5 litra i jako średnia z dwóch przejazdów wyniósł 299,84 km/h (poprzedni rekord był aż o 30,3 km/h gorszy). W najszybszym przejeździe poprawiono poprzedni wynik w kategorii hybryd. Tym razem VW przekroczył magiczną barierę trzystu kilometrów na godzinę i rozwinął na odcinku jednej mili prędkość 301,18 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij