Aktualności
19.10.2012

VDS GT 001 Stare jak nowe

Belgijskie coupe Vertigo, za którym stoi kierowca wyścigowy Tony Gillet, ma już dwadzieścia lat. W tak sprzyjających okolicznościach Automobile Gillet rozszerza swoją ofertę o zupełnie nową maszynę spod znaku VDS. Projekt imieniem GT 001 startuje od razu jako auto drogowe i wyścigowe.

Maszyna, którą odsłonięto niedawno w muzeum Autoworld w Brukseli, to dzieło zespołu VDS Racing Adventures, który startuje w wyścigach samochodowych przede wszystkim w Fordach Mustangach. Oprócz VDS za projektem stoi jego główny pomysłodawca, Raphael van der Straten, który zaprojektował nadwozie auta. Belg inspirował się Mustangiem, którym startował jego dziadek, odpowiedzialny też za prototyp VDS 001 serii Can-Am z początku lat '80.

VDS GT 001

Straten chciał początkowo Gilleta Vertigo tylko dla siebie, który odróżniałby się od pozostałych wyglądem. Ale sprawy zaszły znacznie dalej. GT 001 bazuje na Vertigo, ale ma zupełnie nową karoserię i gruntownie zmodyfikowane, wydłużone o 15 centymetrów podwozie. Maszynę zbudowano w znacznej części z włókien węglowych, dzięki czemu jej masa ledwo przekracza 1000 kilogramów.

VDS GT 001

Twórca projekt zakładał początkowo umieszczenie pod maską auta amerykańskiego V8, ale to nie było możliwe. Ostatecznie stanęło na jednostce, która pracuje również w coupe Vertigo .5 Spirit. Mowa o 4,2-litrowym silniku V8 ze stajni Maserati, która wydziela około 480 koni mechanicznych i współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

VDS GT 001-R

Drogowe GT 001 ma zostać wyprodukowane tylko w dwudziestu dwóch wysoce spersonalizowanych egzemplarzach. Wyścigowe GT 001-R ma już w styczniu przyszłego roku zadebiutować w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Jego kolejnym przystankiem ma być 24-godzinny wyścig na belgijskim Spa Francorchamps, a celem ostatecznym udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Skomentuj na forumUdostępnij