Aktualności
08.10.2012

HSV GTS 25th Anniversary Pierwsze ćwierćwiecze

Ćwierć wieku temu na przedmieściach Melbourne z inicjatywy Tom Walkinshaw Racing i Holdena powołano do życia Holden Special Vehicles. Pierwsze auta firmy wyjechały na ulice w listopadzie 1987 roku, a do dziś ich liczba przekroczyła 70 tysięcy. Rocznicę świętuje specjalna edycja modelu GTS.

Rocznicowy GTS to m.in. pakiet nadwoziowy z nowymi wcięciami, światłami dziennymi, specjalnym malowaniem, spoilerem oraz bogatsze wykończenie wnętrza i wyposażenie. Na liście dodatków znalazły się między innymi: kamera wsteczna, asystent parkowania, dwustrefowa klimatyzacja, system monitorujący ciśnienie ogumienia, nowy wydech, adaptacyjne zawieszenie i układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami.

HSV GTS 25th Anniversary

Maszyna stanęła na zupełnie nowych obręczach o średnicy 20 cali, które w porównaniu do kompletu ze zwykłego GTS są aż o 22 kilogramy lżejsze. Masa nieresorowana spadła tym samym o 8 procent. Nowe zaciski hamulcowe zapewniają powierzchnię styku z tarczami o połowię większą, niż zwykle. Eksperci HSV dostroili także systemy ABS, TCS oraz ESC i uzbroili auto w konsolę szybkiego startu, pozwalającą uzyskać wyniki różniące się co najwyżej 0,1 sekundy.

HSV GTS 25th Anniversary

25th Anniversary GTS korzysta z 6,2-litrowego, aluminiowego V8 rodziny LS3 o mocy 442 koni mechanicznych, która przekazywana jest tylko na tylne koła. Pojazd zostanie wyprodukowany w limitowanej serii jedynie 140 egzemplarzy, z których 125 wyląduje w australijskich salonach sprzedaży, a pozostałe 15 sztuk będzie do kupienia w Nowej Zelandii. Co ciekawe HPV przewiduje także zasilanie swoich aut ciekłym propanem (Liquid Propane Injection). Instalacja LPI ma łączyć oszczędności zwykłego LPG z osiągami jak na zwykłej benzynie.

Skomentuj na forumUdostępnij