Aktualności
02.10.2012

Lamborghini Aventador LP700-4 W pełni świadomy

Aventador, okręt flagowy Lamborghini, po zaledwie osiemnastu miesiącach od debiutu przechodzi przez serię pierwszych udoskonaleń. W przypadku LP700-4 Włosi obrali inną drogę, niż przy okazji odmłodzonego Gallardo LP560-4. Tutaj na zewnątrz zmienia się niewiele, a najważniejsze są nowości technologiczne.

Aventador w wydaniu na rok 2013 wyposażony będzie w system start/stop oraz układ dezaktywacji połowy cylindrów położonego centralnie, 700-konnego V12. Energia potrzebna w systemie start/stop do ponownego uruchomienia silnika w 180 milisekund przechowywana jest w specjalnych kondensatorach. To pozwoliło na zrzucenie trzech kilogramów oraz na zmniejszenie standardowego akumulatora, który teraz zasila tylko systemy elektroniczne.

Lamborghini Aventador LP700-4

System odłączania cylindrów CDS (Cylinder Deactivation System) działa przy prędkościach do 135 km/h i małym obciążeniu silnika. Gdy jest aktywny Lamborghini przemienia się w auto z rzędowym silnikiem o sześciu cylindrach. Nowe technologie zaowocowały spadkiem średniego zużycia paliwa o 7% do 16 litrów na 100 kilometrów. Przy prędkości około 130 km/h konsumpcja spadła aż o jedną piątą. Mniejsza jest też emisja dwutlenku węgla: 370 zamiast 398 gramów na kilometr. Osiągi auta nie uległy zmianie.

Lamborghini Aventador LP700-4

Zmiany natury technicznej kończą się na sztywniejszych sprężynach zawieszenia, zoptymalizowanych amortyzatorach i nowych, lekkich felgach serii Dione. Ostatnią nowością są panele nadwozia wykonane w całości z włókien węglowych (CFRP): przedni spoiler, wloty powietrza, pokrywa silnika, wypełnienie komory silnika oraz detale wnętrza.

Skomentuj na forumUdostępnij