Aktualności
01.10.2012

Peugeot 208 Type R5 Masa mięśniowa

Kolejne ewolucje najnowszego Peugeota 208 wyrastają niczym grzyby po deszczu. Po kilku specjalnych edycjach, usportowionym GTI oraz rajdówce grupy R2 przyszedł czas na kolejną produkcję oddziału Peugeot Sport. Tym razem to maszyna dla profesjonalnych kierowców i zespołów, dysponujących odpowiednim budżetem.

Model 208 Type R5, bo o nim właśnie mowa, to następca 207 Super 2000, który zdobył sześć tytułów w serii Intercontinental Rally Challenge i sprzedał się w 107 sztukach. Nowy pojazd został przygotowany od postaw na nawierzchnie utwardzone i luźne. Auto dysponuje napędem na wszystkie cztery koła (bez centralnego dyferencjału, który zakazany jest przez regulamin), 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, 18-calowymi kołami i zawieszeniem o długim skoku.

Peugeot 208 Type R5

Samochód waży około 1200 kilogramów (sama skorupa auta w porównaniu do 207 schudła o 40 kilogramów). Zamiast 2-litrowego, wolnossącego silnika z 207 znajdziemy w nim 1,6-litrową jednostkę z turbosprężarką o mocy co najmniej 280 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Ten sam silnik w RCZ Racing Cup produkuje już teraz 260 KM. Jednostka ma wytrzymywać od 3000 do 5000 kilometrów bez konieczności generalnego remontu.

Peugeot 208 Type R5

Nowa kategoria R5, obejmująca samochody grypy A, bazujące na autach seryjnych, które wyprodukowano w ilości co najmniej 25000 sztuk, wejdzie w życie w sezonie 2013. Peugeot 208 Type R5 będzie dostępny od drugiej połowy przyszłego roku w cenie nie przekraczającej 180 tysięcy euro, nie wliczając podatków, którą także narzucają przepisy FIA. Według dzisiejszych kursów to 740 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij