Aktualności
01.08.2012

Porsche 911 GT1 Podwójna rezerwacja

Ostatnie Porsche czystej krwi wygrało w Le Mans w 1998 roku. Był nim model 911 GT1, który aby dopełnić formalności musiał powstać także w wersji drogowej. Aut takich powstała jedynie garstka i każde pojawienie się któregoś z nich na rynku wtórnym jest wydarzeniem. Obecnie na sprzedaż czekają aż dwie sztuki GT1.

911 GT1 w trzech kolejnych wcieleniach budowany był w latach 1996-1998. Regulamin klasy GT1 przez pierwsze dwa lata wymagał zbudowanie obok modelu wyścigowego co najmniej 25 sztuk przeznaczonych na zwykłe drogi. W trzecim roku startów, w którym udało się wygrać w Le Mans, wystarczyła tylko 1 sztuka. Ile dokładnie powstało aut - nie wiadomo. Drogowe GT1 napędzały podwójnie doładowane boxery o sześciu cylindrach, pojemności 3,2 litrów i mocy rosnącej z 544 KM w pierwszej i drugiej serii do 610 KM w ostatniej. Dwie sztuki czekające obecnie na sprzedaż to auta z drugiej serii.

Porsche 911 GT1

Pierwszy egzemplarz widnieje obecnie wśród ofert serwisu duPont Registry. Od nowości auto miało tylko jednego właściciela, który pokonał nim tylko niespełna 4900 kilometrów. Co ciekawe miałoby to być ostatnie 911 GT1, jakie wyprodukowało Porsche. Maszyna odwiedziła niedawno miejsce swoich narodzin w celu zaliczenia dogłębnego przeglądu. Muzealny stan maszyny odzwierciedla jego cena. Ogłoszeniu towarzyszy suma 2 milionów i 325 tysięcy dolarów, czyli prawie 7,5 milionów złotych.

Porsche 911 GT1

Drugie 911 GT1 będzie jedną z gwiazd licytacji prowadzonych w Monterey przez RM Auctions przy okazji konkursu elegancji w Pebble Beach w dniach 17-18 sierpnia. Za nowości ważąca tylko 1250 kilogramów i zbudowana w sporej mierze z włókien węglowych maszyna rozpędzała się do co najmniej 310 km/h i w czasie zaledwie 3,7 sekund przekraczała prędkość 100 km/h. Cena nowego egzemplarza sięgała astronomicznego miliona dolarów.

Porsche 911 GT1

Egzemplarz, który trafi na licytację to model zbudowany w styczniu 1998 roku na podwoziu numer 5. Auto trafiło oryginalnie do klienta w Niemczech, a w roku 2003 zakupił je znany kolekcjoner z Florydy, Don Wallace. Auto jako jedyne znane 911 GT1 znalazło się legalnie na terenie USA, gdzie spoczywało m.in. obok McLarena F1, Forda GTX1, Mercedes-Benza SLR McLaren i Bugatti Veyrona. Pojazd przechodzący regularne przeglądy pokonał do dzisiaj tylko 7180 kilometrów. Jego wartość szacuje się na 1,24-1,4 miliona dolarów, czyli maksymalnie prawie 4,7 miliony złotych. UPDATE: Licytacja prowadzona przez RM Auctions sięgnęła "tylko" 1,175 miliona dolarów i nie przekroczyła granicy zobowiązującej do sprzedaży auta.

Skomentuj na forumUdostępnij