Aktualności
12.07.2012

Oreca CN Mniejsze potrzeby

Francuska grupa Oreca, którą znamy przede wszystkim z występów w wyścigach długodystansowych i samochodów klasy LMP, pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty o trzeci model. Już od kolejnego sezonu firma zamierza sprzedawać zupełnie nowy pojazd, który będzie mógł uczestniczyć w imprezach niższego szczebla.

Już w roku 2013 do modeli Oreca 03 oraz Oreca FLM09 dołączy mniejsza siostra. Zupełnie nowy prototyp, będący odpowiedzią na potrzeby klientów, zostanie zaadresowany do wszystkich startujących w autach grupy CN w narodowych i międzynarodowych mistrzostwach prototypów, seriach typu V de V Sports i Speed EuroSeries oraz w wyścigach górskich.

Oreca CN

Najmniejszy model marki Oreca będzie musiał według przepisów FIA dla grupy CN mierzyć poniżej 4,8 metrów długości i poniżej 103 centymetrów wysokości. Jego nadwozie nie będzie mogło być wykonane ani z włókien węglowych ani z Kevlaru, a masa własna w zależności od pojemności silnika nie będzie mogła przekroczyć 475 kilogramów dla pojemności poniżej 1 litra i 625 kilogramów dla 2,5-3 litrów. Silnik będzie musiał pochodzić z modelu homologowanego wcześniej dla grupy N i nie będzie mógł przekraczać liczby 6 cylindrów.

Oreca CN

Zespół Oreca nie zdradza jeszcze żadnych szczegółów technicznych na temat swojego nowego projektu, ani wyboru jednostek napędowych. Prace nad autem prowadzone są na razie przy użyciu komputerów, a jego debiut spodziewany jest dopiero za kilka miesięcy. W przyszłym roku model będzie oferowany w ograniczonej licznie egzemplarzy, których starty posłużą do doprowadzenia go do perfekcji.

Skomentuj na forumUdostępnij