Aktualności
27.06.2012

Radical SR1 Dla początkujących

Angielskie Radical Sportscars, budujące spartańskie maszyny przeznaczone w 99 procentach przypadków na tor rozszerza ofertę o model dla nowicjuszy. Pojazdem, który poprowadzi karierę młodych kierowców od weekendowych imprez torowych o zasięgu regionalnym do startów na europejskich arenach ma być zupełnie nowy SR1.

Zgodnie z filozofią firmy skąpy ścigacz oferuje tylko to, co niezbędne i to, co najlepiej sprawdza się na torze. Dwuosobowe auto zaprojektowano w tym samym zespole, który odpowiadał na prototyp SR9 LMP2. Samochód wzorem innych pojazdów Radicala wyposażono w 4-cylindrowy, 1,34-litrowy silnik RPE-Suzuki, którego moc sięgnęła w tym przypadku 213 KM, a moment obrotowy 177 Nm. Napęd na tył przekazuje sekwencyjna, 6-stopniowa przekładnia i mechanizm różnicowy Quaife ATB.

Radical SR1

SR1 mierzy sobie 385 centymetrów długości, 162 centymetry szerokości i 104 centymetry wysokości. Auto waży tylko 480 kilogramów, co oznacza, że na każdy koń mechaniczny przypada tylko 2,25 kilograma. Rozpędzenie się do 60 mph pochłania 3,6 sekund, a w czasie 6,1 sekund przyspieszymy z 80 do 160 km/h. Prędkość maksymalna sięga 222 km/h, a podczas jej wytracania możemy poczuć przeciążenie rzędu 1,8 G. Przeciążenia w zakrętach sięgają 2,3 G.

Radical SR1

Radical SR1 będzie oferowany w cenie 29,85 tysięcy funtów netto (obecnie to prawie 160 tysięcy złotych). Maszyna zawarta w tej kwocie spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa MSA (Motor Sports Association) i dysponuje między innymi regulowanym zawieszeniem, specjalnie zaprojektowanymi slickami Dunlopa oraz 44-litrowym zbiornikiem paliwa. Każdy egzemplarz producent podpisuje na boku imieniem i nazwiskiem właściciela.

Skomentuj na forumUdostępnij