Aktualności
07.06.2012

Lexus IS F CCS-R Wyprawa w góry

Do lipcowej wspinaczki na Pikes Peak przygotowuje się Lexus. Japońska marka w amerykańskim klasyku wystawi model IS F w specyfikacji CCS-R, który jako koncept poznaliśmy jeszcze w 2010 roku podczas wystawy w Tokio. Wyścigowa maszyna ma już za sobą liczne występy, m.in. na Nürburgringu, ale na Pikes Peak jeszcze nie była.

Ścigacz dzieli z seryjnym IS F 5-litrowe V8, które generuje 422 konie mechaniczne mocy. Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem Sport Direct Shift, który przekazuje napęd na tylną oś. Przekładnia pracuje również w trybie manualnym, w którym biegi zmieniamy łopatkami przy kierownicy. Największe zmiany w CCS-R zaszły w podwoziu i karoserii.

Lexus IS F CCS-R

Konstrukcję auta wzmacnia klatka bezpieczeństwa, a masę zmniejszają karbonowe panele nadwozia, szyby z tworzyw sztucznych i karbonowe wnętrze, z którego pozbyto się wszelkich luksusów i tylnej kanapy. Nowe jest zawieszenie, układ wydechowy, kierownica, fotele, 18-calowe felgi i ogumienie, układ hamulcowy oraz zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów.

Lexus IS F CCS-R

W porównaniu do limuzyny produkowanej seryjnie CCS-R schudł o prawie 315 kilogramów. Samochód waży niecałe 1400 kilogramów. Tegoroczne Pikes Peak International Hill Climb, którego historia sięga aż 1916 roku i w którym wystartuje maszyna Lexusa, odbędzie się już w niedzielę ósmego lipca.

Skomentuj na forumUdostępnij