Aktualności
11.05.2012

Lotus Evora GTC Z fachem w ręku

Lotus ma nową propozycję dla kierowców i zespołów szukających samochodu wyścigowego klasy GTC. To kolejna ewolucja coupe Evora, bazująca tym razem na wyścigowej Evorze GT4 Enduro, która przyczyniła się już do kilku sukcesów. Wzorem poprzednika auto będzie miało prawo do startów w wyścigach na całym świecie.

Evorę GTC od modelu klasy GT4 wyróżniają przede wszystkim szersze nadkola, szersze opony oraz kuracja odchudzająca, skutkująca zrzuceniem 30 kilogramów. Panele nadwozia z włókien szklanych wymieniono na karbonowe (drzwi, dach, pokrywa silnika), a zwykłe szyby zastąpiono szybami ze szkła akrylowego. W zależności od końcowej specyfikacji auto waży od 1130 do 1140 kilogramów.

Lotus Evora GTC

Nowością w modelu GTC jest również system ABS firmy Bosch i kontrola trakcji. Układ napędowy pozostał bez zmian. To 4-litrowe V6 o mocy 456 koni mechanicznych i momencie obrotowym 460 niutonometrów. Silnik połączony jest z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów Xtrac, sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Lotus Evora GTC

Evora GTC, na którą złożono już pierwsze zamówienia, będzie mogła pokazać się m.in. w amerykańskiej serii Grand-Am, brytyjskim GT i MSA, a także wystartować w wyścigach pokroju 24-godzin w Dubaju czy 12-godzin na torze w Bathurst. Właściciele Evory w specyfikacji GT4 będą mogli oddać samochód do Lotusa na konwersję na maszynę GTC.

Skomentuj na forumUdostępnij