Aktualności
29.03.2012

Ford Explorer Sport Bez precedensu

Explorer, czyli jeden z większych modeli klasy SUV i crossover, oferowanych przed Forda na rodzimym rynku, doczekał się zupełnie nowej wersji, która będzie nie tylko praktyczna, ale również szybsza, niż wszystkie pozostałe. Pod względem mocy silnika wstrzeli się dokładnie między Cayenne i Cayenne S. Oto Explorer Sport.

Z zewnątrz model wyróżniają jedynie detale, a najbardziej widoczna nowość to 20-calowe felgi. Wykrzykników zabrakło również we wnętrzu, które można wyróżnić przede wszystkim dwutonową tapicerką i kolorem nici. Najważniejsze to to, czego nie widać gołym okiem - nowa jednostka napędowa i gruntownie zmodyfikowane i wzmocnione podwozie samochodu.

Ford Explorer Sport

Explorer Sport siedzi na sztywniejszym zawieszeniu, może pochwalić się mocniejszym układem hamulcowym, napędem na wszystkie koła z jeszcze lepiej radzącym sobie z trudnymi warunkami systemem Terrain Management System, 6-stopniowym mechanizmem SelectShift AutomaticTM, sterowanym łopatkami przy kierownicy z nowym przełożeniem ostatniego biegu i możliwością pociągnięcia przyczepy o masie blisko 2,3 tony.

Ford Explorer Sport

Do napędu modelu służy 3,5-litrowe, podwójnie doładowane V6 serii EcoBoost, które ma wydzielać co najmniej 355 koni mechanicznych i spalać w trasie około 10,5 litrów paliwa na 100 kilometrów, co pozwoli Explorerowi objąć w tej kategorii miejsce lidera. O konkretnych parametrach i osiągach Ford jeszcze nie wspomina, podobnie jak o cenie auta. Publiczna premiera już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Nowym Jorku.

Skomentuj na forumUdostępnij