Aktualności
15.03.2012

Gumpert Apollo Enraged Rozwścieczony

Gumpert Apollo, który od kilku lat z powodzeniem miesza szyki egzotykom ze szlachetnym rodowodem i dobrym wychowaniem, także w tym roku nie zamierza siedzieć grzecznie i spokojnie. Oprócz rasowej wersji wyścigowej, oznaczonej literą R, zadebiutował przed kilkoma dniami również w rozjuszonym, drogowym wariancie Enraged.

Rozwścieczony Apollo to edycja ściśle limitowana, skierowana do tych, którzy chcą mieć nie tylko coś wyjątkowego, ale chcą też być szybsi od wszystkich innych. Enraged od zwykłych egzemplarzy wyróżnia się przede wszystkim malowaniem nadwozia, zestawem ospoilerowania oraz nowym panelem LCD w środku. Ale to nie wszystko - model jest jeszcze lżejszy i mocniejszy, niż zwykły Apollo.

Gumpert Apollo Enraged

Położone centralnie, podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,2 litrów produkuje tu aż 780 KM i 920 Nm. To o 130 KM i 70 Nm więcej, niż w podstawowym Apollo oraz 30 KM i 20 Nm więcej, niż w Apollo S. Enraged jest dodatkowo lżejszy od obu słabszych, 1,2-tonowych wariantów o 25 kilogramów. Na jeden koń mechaniczny przypada w nim zaledwie 1,51 kilograma.

Gumpert Apollo Enraged

Rozpędzenie się do 100 km/h najnowszemu Apollo zajmuje tylko 2,9 sekundy, a przekroczenie 200 km/h to kwestia 8,7 km/h. Przy takich liczbach nie mogło obejść się bez zwiększenia średnicy karbonowo-ceramicznych tarcz hamulcowych z 378 do 396 milimetrów. Pakiet aerodynamiczny i przełożenia skrzyni biegów ograniczają prędkość maksymalną do 330 km/h. Apollo Enraged powstanie jedynie w trzech egzemplarzach.

Skomentuj na forumUdostępnij