Aktualności
14.03.2012

Rolls-Royce Phantom Series II Jeszcze lepszy

Phantom, który od 2003 roku wypełnia garaże najbogatszych tego świata, wchodzi w nowy etap. Zmiany najlepiej definiuje maksyma wyznawana przez Sir Henry'ego Royce'a - "brać to, co najlepsze i sprawiać, iż będzie jeszcze lepsze". Z tym dźwięcznym przykazaniem na uwadze powstał zmodernizowany pod każdym względem Phantom Series II.

Zespół Rolls-Royce'a odnowił za jednym zamachem całą rodzinę - od limuzyny, poprzez coupe, aż po kabriolet. Każdy z modeli ma teraz przeprojektowany przód z nowym zderzakiem, kształtami świateł i adaptacyjnymi LED'ami w standardzie. W środku znajdziemy nowe centrum multimedialne, nawigację z 3-wymiarowymi mapami oraz 8,8-calowy wyświetlacz.

Rolls-Royce Phantom Series II

Do napędu służy tradycyjnie wolnossące V12 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, połączone teraz z nową, automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach i mechanizmem różnicowym na tylnej, napędzanej osi. W porównaniu do pierwszej serii silnik spala o jakieś 10% mniej paliwa i zamiast 388 gramów dwutlenku węgla na kilometr emituje 347.

Rolls-Royce Phantom Series II

Serce Phantoma produkuje 460 koni mechanicznych i 720 niutonometrów. Przy prędkościach rzędu 110 km/h wykorzystywane jest niecałe 10% mocy, a 75% momentu obrotowego dostępne jest już od 1000 obrotów na minutę. W ważącym 2560 kilogramów Phantomie pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekund i rozwinięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 240 km/h.

Rolls-Royce Phantom Series II

Phantom na wydłużonym rozstawie osi, którego długość rośnie z 5,84 do 6,09 metrów, waży 110 kilogramów więcej i na rozwinięcie 100 km/h potrzebuje 6,1 sekund. Phantom Coupe, skrócony do 5,61 metrów i ważący 2580 kilogramów, na to samo potrzebuje tylko 5,8 sekund i rozpędza się do 250 km/h. Otwarty Drophead Coupe legitymuje się takim samym przyspieszeniem, ale waży 50 kg więcej i ograniczony jest do 240 km/h. Średnie zużycie paliwa w każdym przypadku dochodzi do 15 l/100km.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom zadebiutował dokładnie 1 stycznia 2003 roku, a jego opracowanie pod skrzydłami BMW zajęło pięć lat. W roku 2005 dołączyła do niego wersja z wydłużonym rozstawem osi, w roku 2007 pojawił się kabriolet, a w 2008 coupe. W ubiegłym roku Rolls-Royce, oferujący również mniejszego Ghosta, sprzedał rekordową liczbę 3538 samochodów, przebijając poprzedni rekord 3347 aut z... 1978 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij