Aktualności
09.12.2011

Alpina B3 GT3 Nowa krew

W minionym sezonie Alpina, znana z tuningu maszyn BMW i budowy na ich bazie pojazdów wyścigowych, sięgnęła po mistrzowski tytuł niemieckiej serii ADAC GT Masters, który przypadł parze prowadzącej model B6 GT3. Od 2009 roku coupe pozwoliło na wygranie ośmiu eliminacji, a teraz dało początek nowemu pojazdowi - B3 GT.

Nowa oferta Alpiny, skierowana do użytkowników zwykłych dróg, bazuje na BMW serii 3 poprzedniej generacji i korzysta z doświadczeń zdobytych przy okazji 530-konnego B6 GT3. W związku z walką na torze pojawiły się m.in. nowe, karbonowe elementy nadwozia, nastawne zawieszenie, wydech Akrapovica, tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 355 z tyłu, dyferencjał o ograniczonym poślizgu Drexlera oraz fotele Recaro i nowa kierownica.

Alpina B3 GT3

Ślady cywilizacji odnajdziemy między innymi pod postacią automatycznej klimatyzacji, poduszek powietrznych z przodu i po bokach, podgrzewanych foteli czy sprzętu grającego. Maszynę wyposażono również w adaptacyjną kontrolę stabilności DSC (Dynamic Stability Control), 6-stopniowy automat ZF, system odzyskujący energię kinetyczną z hamowania oraz nowe felgi w rozmiarze 19 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport 2.

Alpina B3 GT3

Sercem B3 GT3, ważącego 1535 kilogramów, jest rzędowa, podwójnie doładowana szóstka o pojemności trzech litrów, mocy 408 koni mechanicznych i momencie obrotowym 540 niutonometrów. Auto rozpędza się do setki w 4,6 sekundy i rozwija maksymalnie 300 km/h. Tuner zamierza wyprodukować tylko 99 numerowanych sztuk, z których pierwsze trafią do właścicieli na wiosnę przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij