Aktualności
05.12.2011

Alpina B6 Bi-Turbo Coupe Czysta robota

Kilka miesięcy temu zakłady niemieckiej Alpiny opuściła najnowsza generacja BMW serii 6 w otwartym nadwoziu, wzmocniona do 507 koni mechanicznych. Teraz tuner poświęcił swój czas również na coupe, które przeszło jeszcze dalej idące zmiany, zarówno jeśli chodzi o moc silnika, aerodynamikę i inne technikalia.

Najnowsze B6 Bi-Turbo Coupe bazuje na "Szóstce" z 4,4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 na pokładzie. W formie fabrycznej silnik rozwija 407 KM i 600 Nm, które pozwalają na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,9 sekundy. Alpina po zwiększeniu ciśnienia doładowania zaopatruje jednostkę w nowe tłoki produkcji Mahle, nowe układy chłodzenia i przeprogramowane ECU i łączy z tytanowym układem wydechowym Akrapovica.

Alpina B6 Bi-Turbo Coupe

Pozostałe modyfikacje obejmują między innymi aktywne zawieszenie, 20-calowe felgi Alpina Classic z ogumieniem Michelin Pilot Super Sport o szerokości 285 cm z tyłu oraz spoiler na klapie bagażnika. W wyposażeniu znajdziemy także nowe tarcze hamulcowe o średnicy 374 mm z przodu i 345 mm z tyłu, które chłodzi powietrze prowadzone specjalnie dodanymi w podwoziu kanałami typu NACA.

Alpina B6 Bi-Turbo Coupe

Po wizycie u tunera 650i produkuje przy 5,5 tysiącach obrotów na minutę 540 KM i przy 3 tysiącach 700 Nm, które płyną przez odpowiednio wzmocniony, 8-stopniowy automat firmy ZF. Maszyna jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,4 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną aż 320 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij