Aktualności
18.11.2011

Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder Lekkoduch

Włosi powiększają rodzinę sportowego Gallardo o kolejną kombinację wariantów nadwoziowych i napędowych. Najnowsza opcja to otwarte LP550-2, czyli auto nieco słabsze, niż podstawowe LP560-4, nieco lżejsze i z napędem przekazywanym tylko na tylną oś. A wszystko to dla zwiększenia frajdy z jazdy i zdobienia asfaltu czarnymi wstęgami.

W związku z pozbyciem się napędu na cztery koła Lamborghini zmodyfikowało pracę całego zawieszenia, charakterystykę zblokowanego w 45 procentach mechanizmu różnicowego, aerodynamikę samochodu, działanie przekładni E-Gear oraz przeprogramowało system ESP ze szczególnym naciskiem na tryb Corsa, który pozwala teraz na większe uślizgi.

Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder

5,2-litrowe V10 zaprzęgnięte do pracy z wyposażonym w miękki, składany dach LP550-2 rozwija 550 KM. Auto waży 1520 kilogramów, czyli jest o 30 kilogramów lżejsze, niż LP560-4 Spyder i 35 kilogramów cięższe, niż LP570-4 Spyder Performante. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje mu 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 319 km/h.

Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder

Mimo wielu znaków na niebie i ziemi LP550-2 Spyder obok limitowanego, wrześniowego LP570-4 Super Trofeo Stradale to prawdopodobnie nie ostatnia wersja Gallardo, który miałby doczekać się następcy nie w przyszłym, ale dopiero w 2013 roku. Model, który debiutował ponad osiem lat temu okazał się największym sukcesem w historii Lamborghini, znajdując do dnia dzisiejszego dla wszystkich wariantów blisko 11,8 tysięcy nabywców.

Skomentuj na forumUdostępnij