Aktualności
12.11.2011

SSC Tuatara Od środka i strony liczb

Amerykańskie Shelby Super Cars na rozpoczętym właśnie Dubai International Motor Show prezentuje swojej potencjalnie największej klienteli podziwianą od kilku miesięcy rzeźbę nadwozia zupełnie nowego modelu, supercoupe Tuatara. Firma ujawnia jednocześnie bardziej szczegółową specyfikację modelu i prezentuje pierwsze wizualizacje jego wnętrza.

SSC Tuatara, dla którego opływową, futurystyczną karoserię zaprojektował Jason Castriota, pokazano jako projekt nadwozia w skali 1:1 po raz pierwszy we wrześniu ubiegłego roku. Mechanizmy, które zostaną wykorzystanie w samochodzie są już testowane pod przykrywką pierwszego modelu SSC, czyli będącego swego czasu najszybszym, seryjnie produkowanym samochodem świata Ultimate Aero.

SSC Tuatara

Do napędu Tuatary posłuży podwójnie doładowane V8 o pojemności 6,95 litrów, którego moc sięgnie prawie 1370 KM, a moment obrotowy przekroczy 1410 Nm. Maszyna ważąca tylko 1250 kilogramów ma rozpędzać się do 60 mph (96,6 km/h) w czasie tylko 2,5 sekund i wytracać tą prędkość na długości 31,4 metrów. Rozpędzenie się do 161 km/h i zatrzymanie ma zajmować tylko 11,25 sekund. Prędkość maksymalna miałaby sięgać 444 kilometrów na godzinę.

SSC Tuatara

Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane przez zespół SSC, który przemycił do niego kilka pomysłów Castrioty. Amerykanie zrezygnowali całkowicie z zegarów analogowych i postawili na szklane, cyfrowe wyświetlacz oraz wyświetlacze przezierne, które znalazły się również po stronie pasażera, mogącego się wcielić w rolę pilota. W standardzie Tuatara będzie wyposażona w ręczną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach, która za dopłatą będzie uzbrojona w łopatki przy kierownicy.

Skomentuj na forumUdostępnij