Aktualności
07.11.2011

Nissan GT-R Pęd ku doskonałości

GT-R, zaczynający od 480 KM, jeszcze przed opanowaniem głównych rynków całego globu zdążył przejść pierwsze, poważne poprawki, a liczne udoskonalenia w jego konstrukcji wprowadzane są bez przerwy do dnia dzisiejszego. Ostatnie, duże zmiany opiewały na 530 KM. Najnowsze, związane z modelem rocznikowym 2012, idą jeszcze dalej.

Po roku od prezentacji poprzedniej serii modelu poprawiono w nim właściwie wszystko, co najważniejsze: silnik, skrzynię biegów, pracę zawieszenia (teraz asymetrycznego, ale tylko w wersji RHD) i układu hamulcowego, dyferencjał zalewany olejem powstałym na potrzeby sportów motorowych oraz jakość wnętrza i metody produkcji elementów nadwozia. Dla GT-R Pure Edition przewidziano również pakiet torowy, który ma sprawić, iż wrażenia z obcowania z autem będą bardziej spartańskie.

Nissan GT-R 2012MY

W skład zestawu "For Track Pack" wchodzą m.in. nowe felgi, zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy, karbonowy spoiler z przodu, nowe fotele oraz kuracja odchudzająca w postaci pozbycia się tylnej kanapy. Dla wersji Premium Edition i Egoist przewidziano m.in. opcjonalne, karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Bez względu na wariant wyposażenia każdy GT-R korzysta z silnika serii VR38DETT, dwusprzęgłowej skrzyni biegów typu GR6 i napędu na wszystkie koła.

Nissan GT-R 2012MY

Parametry najnowszej ewolucji GT-R zamykają się w 550 KM i 632 Nm - to o 20 KM i 20 Nm więcej, niż poprzednio i o 70 KM i 44 Nm więcej, niż w pierwszej wersji modelu. Zasięg auta przy średnim zużyciu paliwa (według japońskich norm) zwiększono do 8,6 kilometrów na litrze (średnio 11,8 litrów na 100 kilometrów). O osiągach modelu, który ostatnim razem wykazał się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h nie przekraczającym 3 sekund, producent póki co nie wspomina. Obiecuje jedynie, iż na Nordschleife maszyna jest w stanie zejść poniżej 7 minut i 20 sekund.

Nissan GT-R For Track Pack

GT-R nowej serii pojawi się na japońskim rynku już dwudziestego czwartego listopada. Ceny auta będą zamykać się w przedziale od 8,7 milionów jenów na GT-R Pure Edition do ponad 15 milionów jenów za GT-R Egoist (obecnie odpowiednio 355 i 610 tysięcy złotych). W innych krajach samochód pojawi się jeszcze przed końcem tego roku, a w europejskich salonach zagości oficjalnie w styczniu roku 2012.

Skomentuj na forumUdostępnij