Aktualności
21.09.2011

Infiniti M35h Pierwsza prosta

W dniu dzisiejszym do europejskich salonów sprzedaży wchodzi oficjalnie hybrydowa wersja trzeciej generacji flagowego okrętu marki Infiniti, dołączająca żwawo do wersji benzynowej i wysokoprężnej. Model M35h, bo o nim właśnie mowa, nie zjawi się na runku z pustymi rękoma. Maszyna będzie dumnie dzierżyć jeden z rekordów Guinnessa!

Japończycy w słynnej "Księdze Rekordów Guinnessa" zapiszą się pod pozycją najszybszej, pełnej hybrydy (w której oba silniki służą do napędu kół i mogą pracować samodzielnie). Rekord padł w sprincie na krótkim dystansie: 400 metrach na angielskim Santa Pod Raceway, na którym odbywają się między innymi europejskie mistrzostwa pod patronatem FIA. Średni czas, mierzony zgodnie z regulaminem z kilku przejazdów, to 13,9031 sekund.

Infiniti M35h

W najlepszym przejeździe mierzące prawie pięć metrów długości i ważące 1,83 tony M35h z Timem Pollardem za kierownicą wykręciło czas 13,896 sekund, co stawia je na poziomie Porsche 911 Carrery sprzed czterech lat, BMW M3 z 1998 roku czy Lamborghini Countacha z roku 1982. Najnowszy model serii M, który debiutował w ubiegłym roku na salonie samochodowym w Genewie, jest oferowany w 38 krajach na całym świecie.

Infiniti M35h

Hybrydowe M35h korzysta z 3,5-litrowego V6 o mocy 306 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 68 KM i momencie 270 Nm, które dają razem maksymalnie 364 KM, przekazywane tylko na tył. Limuzyna rozpędza się do 100 km/h w czasie tylko 5,5 sekund, a korzystając jedynie z silnika elektrycznego może rozwinąć 120 km/h. Średnie spalanie według najnowszych norm sięga tylko 7,1 litrów na 100 kilometrów. Auto wyposażone jest w 7-stopniowy automat, którym można operować również ręcznie, a energia elektryczna odzyskiwana jest z hamowania.

Infiniti M35h

Na polskim rynku ceny M34h zaczynają się od 259,7 tysięcy złotych, czyli 23,7 tysięcy więcej, niż za spalinowe V6 o pojemności 3,7 litrów i mocy 320 KM oraz 22,2 tysiące więcej, niż za wysokoprężne V6 o pojemności 3 litrów i mocy 238 KM. Na prostej trudno byłoby im jednak z hybrydą polemizować: M37 rozwija setkę w 6,2 sekundy, a M30d w 6,9 sekundy. We wszystkich przypadkach prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Przewaga hybrydy byłaby teoretycznie widoczna również na stacji paliwowej: Diesel ma spalać średnio 0,4 litra paliwa więcej, a wersja benzynowa 3,1 litra więcej.

Skomentuj na forumUdostępnij