Aktualności
20.09.2011

Ford Focus ST Bierze szturmem

Proces zbrojenia najnowszej, globalnej generacji Focusa trwa w najlepsze. W ubiegłym roku debiutował 5-drzwiowy, przedprodukcyjny wariant usportowionej odmiany ST, do którego dołączają właśnie seryjne wersje. Model dostępny będzie z piątką drzwi, a klienci w Europie będą mogli wybrać również praktyczne nadwozie kombi.

Nowy ST, który w porównaniu do poprzedniej generacji jest o blisko jedną piątą mniej szkodliwy dla środowiska i mniej paliwożerny, czerpie wszelkie przyjemności z 2-litrowej jednostki EcoBoost o czterech cylindrach. Silnik zastępuje starą, 2,5-litrową jednostkę, która produkowała jeszcze nie tak dawno 225 koni mechanicznych i 320 niutonometrów.

Ford Focus ST

Doładowany, zbudowany ze stopów aluminium, nowy motor generuje 250 koni mechanicznych i rozłożone płasko 360 niutonometrów. Jednostka współpracuje z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, a owoce tej współpracy lądują na przednich kołach z felgami o średnicy osiemnastu cali.

Ford Focus ST

Możliwości ST, nad którymi panują liczne systemy elektroniczne, obniżone o 10 mm zawieszenie i ogumienie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, pozostają póki co tajemnicą. Na wyłożenie przez Forda wszystkich kart będziemy musieli poczekać do przyszłego roku, kiedy to ST trafi do salonów sprzedaży w ponad 40 krajach na całym świecie.

Skomentuj na forumUdostępnij