Aktualności
17.09.2011

Honda Civic Type R Mugen 2.2

Europejski oddział Mugen żegna się z utytułowanym, 2-litrowym silnikiem Hondy serii K20, którego ostatnie sztuki opuściły już fabryki w Japonii. Fabryczny tuner marki robi to w jedyny, właściwy sobie sposób - wypuszczając specjalną wersję jednego z najpopularniejszych produktów w ofercie. Mowa o kompaktowym modelu Civic Type R.

Poprzedni Civic Type R Mugen wyjechał z angielskiego Mugen Euro w ubiegłym roku. Anglicy otrzymali tylko 20 sztuk auta, które dzięki działającemu od 2006 roku tunerowi produkowało pokaźne 240 KM. Nowa wersja idzie w dokładnie te same ślady, ale może pochwalić się silnikiem rozwierconym do 2,2 litrów, a tym samym większą mocą i momentem obrotowym.

Honda Civic Type R Mugen 2.2

Civic Type R Mugen 2.2 rozwija maksymalnie 260 koni mechanicznych oraz 240 niutonometrów, których lwia część dostępna jest w jeszcze szerszym zakresie obrotów. W porównaniu do zwykłej Type R obie wartości urosły o prawie trzydzieści procent. Specjalne 2.2 to dopiero trzeci model stajni Mugen z jednostką K20. Oprócz edycji sprzed roku listę uzupełnia 4-drzwiowy Civic Mugen RR przeznaczony tylko na Japonię.

Honda Civic Type R Mugen 2.2

Plany produkcyjne odnośnie edycji 2.2 nie są jeszcze jasne. Z poprzedniej serii zostały jeszcze cztery nie sprzedane egzemplarze, które zostaną najprawdopodobniej zmodyfikowane według nowej specyfikacji. Podobny zabieg będzie zapewne oferowany właścicielom pozostałych szesnastu. O produkcji zupełnie nowych sztuk auta nie ma póki co ani słowa.

Skomentuj na forumUdostępnij