Aktualności
07.09.2011

Toyota EV P001 Radykalny odłam elektronowy

Rekord elektrycznego Peugeota, który podbił kilka miesięcy temu pętlę Nordschleife, legł w ostatnich dniach w gruzach. Wynik uzyskany przez Francuzów nie miał większych szans na przetrwanie ataku przypuszczonego przez specjalistów z Toyota Motorsport wspartych przez kilku partnerów w postaci innych, młodych firm.

Toyota Motorsport powstało w Kolonii jeszcze w 1979 roku. Niemiecka komórka odpowiadała między innymi za samochody rajdowe marki, a także była bazą zespołów Le Mans i Formuły 1. Dziś skupia się przede wszystkim na wsparciu projektów zewnętrznych. W elektrycznym przedsięwzięciu, przypominającym na pierwszy rzut oka o czasach startów w F1, wspierały ją firmy Aguti, Rational Motion oraz Evo Electric.

Toyota EV P001

Elektryczny ścigacz oznaczony jako EV P001 miał za zadanie zmieszczenie się podczas jednego, liczącego 20,8 kilometrów długości okrążenia w czasie poniżej 9 minut i 1,338 sekundy. Taki właśnie wynik wykręcił wiosną tego roku prototypowy Peugeot EX1. Jochen Krumbach za kierownicą P001 rozwiał wszystkie wątpliwości: jego wynik to 7 minut i 47,794 sekund.

Toyota EV P001

Maszynka, która zapisała się do historii napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi dającymi 381 KM i 800 Nm. To pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 3,9 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 260 km/h. Auto, będące w rzeczywistości zmodyfikowanym Radicalem, waży 970 kilogramów (350 kilogramów waży paczka litowo-jonowych baterii z elementami ceramicznymi), mierzy 4,19 metrów długości, 1785 milimetrów szerokości i 1,07 metra wysokości.

Skomentuj na forumUdostępnij