Aktualności
24.08.2011

Ferrari 458 Spider Koronowana głowa

Najbardziej oczekiwany roadster Ferrari ostatnich lat jest już faktem. To odkrywa wersja ognistego modelu 458 Italia, która wkracza dumnie na dziewicze tereny: to pierwszy, sportowy, seryjny model na świecie z centralnie umieszczonym V8 i twardym, odwracanym w całości dachem, opatentowanym przez Ferrari.

458 Spider pod nową przykrywką chowa technologie znane z coupe: 570-konne, wolnossące V8, 7-stopniową przekładnię F1 z podwójnym sprzęgłem, elektroniczny mechanizm różnicowy E-Diff, kontrolę trakcji F1-Trac i wyostrzony ABS. W aucie przekalibrowano m.in. pracę pedału gazu oraz zawieszenia i usztywniono podwozie, które ma pracować równie dobrze z dachem jak i bez dachu.

Ferrari 458 Spider

Chowany dach wykonano w całości z aluminium, a jego użycie zajmuje tylko 14 sekund. W porównaniu do systemu z miękkim dachem całość waży aż o 25 kilogramów mniej. Całe auto (z lekkimi felgami i kubełkowymi fotelami) waży 1430 kilogramów, czyli 50 kg więcej, niż coupe. Rozkład masy pozostał identyczny, jak w wersji zamkniętej: 42% na przód i 58% na tył.

Ferrari 458 Spider

Ferrari 458 Spider rozwija 100 km/h w niespełna 3,4 sekundy i przekracza 320 km/h. Średnie zużycie paliwa dzięki systemom HELE ma sięgać tylko 11,8 l/100 km, czyli o 1,5 litra mniej, niż w podstawowej wersji 458 Italii. Na tych samych warunkach emisję dwutlenku węgla zmniejszono z 307 do 275 gramów na kilometr.

Skomentuj na forumUdostępnij