Aktualności
02.06.2011

Porsche Boxster E Rosnące notowania

Elektryczna wersja roadstera Boxster, anonsowana jeszcze w połowie lutego roku, ma już za sobą pierwsze miesiące intensywnych testów. W maju dwie sztuki modelu pojawiły się na imprezie Michelin Challenge Bibendum w Berlinie, wywołując żywe zainteresowanie. Mimo, iż Porsche nie mówi jeszcze nic konkretnego o produkcji seryjnej auta, to potencjalnych klientów nie brakuje.

Boxster E ideologicznie pozostaje w bezpośrednim związku z wyścigowym 911 GT3 R Hybrid, koncepcyjnym 918 RSR i supersportowym 918 Spyder, który w 2012 roku pojawi się na ulicach. Model, w przeciwieństwie do wspomnianej trójki, nie korzysta z silnika spalinowego, opierając się wyłącznie o jednostki elektryczne umieszczone przy każdej z osi. Według zapewnień producenta taki układ napędu na cztery koła ma zapewniać dynamikę porównywalną z benzynowym, 310-konnym Boxsterem S.

Porsche Boxster E

Silniki elektryczne, rozkręcające się do 12 tysięcy obrotów na minutę, produkują w sumie 245 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego. Przy masie własnej sięgającej 1600 kilogramów (z czego 341 to bateria) pozwala to na rozwinięcie 100 km/h w 5,5 sekundy i rozpędzenie się do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 200 km/h. Jedno ładowanie baterii, które ze zwykłego gniazdka trwa około 9 godzin, ma pozwalać na pokonanie do 170 km.

Porsche Boxster E

Obok Boxstera E z napędem na wszystkie koła Porsche przygotowało również prototypy z jednym silnikiem elektrycznym, napędzającym tylko tylną oś. W takiej wersji auto dysponuje mocą 122 KM i momentem 270 Nm, które pozwalają na rozpędzenie się do setki w 9,8 sekund i rozwinięcie 150 km/h. Niemcy na razie nie mówią nic o produkcji seryjnej.

Skomentuj na forumUdostępnij