Aktualności
30.04.2011

Jaguar XKR Kuracja odmładzająca

Trzecia generacja Jaguara XK, najszybszego i najmocniejszego modelu w obecnej ofercie brytyjskiej marki, doczekała się odejmujących jej kilka lat poprawek stylistycznych. Sportowa maszyna, obok limuzyny serii XF po podobnych kuracjach, debiutuje na trwającym jeszcze do niedzieli salonie samochodowym w Nowym Jorku.

Najważniejsze nowości w odmłodzonym XK, które widać gołym okiem, to przeprojektowane światła zbudowane z wykorzystaniem LED'ów, grill i kraty wlotów powietrza, zmienione zderzaki, nowa maska silnika i klapa bagażnika, pięć nowych lakierów nadwozia, powiększenie oferty felg do 11 modeli w rozmiarach 18-20 cali oraz nowe kroje i materiały wypełniające wnętrze.

Jaguar XKR

Technicznie XK pozostaje prawie nietknięty, oferując m.in. 5-litrowe V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu, aktywne zawieszenie, aktywny mechanizm różnicowy, dynamiczną kontrolę stabilności i 6-stopniową przekładnię ZF sterowaną łopatkami przy kierownicy. Nabywcy XKR mogą teraz zamówić w ramach zestawu Dynamic Pack m.in. sztywniejsze zawieszenie i zmodyfikowany układ wydechowy.

Jaguar XKR

Jaguar XK w podstawowej, wolnossącej wersji silnikowej oferuje obecnie 385 KM i 515 Nm, rozpędzając się do setki w czasie 5,5 sekund i rozwijając prędkość maksymalną 250 km/h. Doładowany XKR produkuje 510 KM oraz 625 Nm i w sprincie jest o 0,7 sekundy szybszy. Z opcjonalnym pakietem Speed może rozpędzić się do 280 km/h.

Jaguar XKR

Ofertę zamyka XKR-S, który dzięki jeszcze dalej idącym udoskonaleniom jednostki napędowej, bez wzrostu jej apetytu, dysponuje mocą 550 KM i momentem obrotowym 680 Nm. Ten najmocniejszy, seryjnie produkowany Jaguar w historii marki rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy i przegrywa walkę z oporami powietrza przy 300 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij