Aktualności
28.04.2011

Caterham Seven Team Lotus Special Edition

Na torach F1 możemy podziwiać w tym roku dwa bolidy firmowane marką Lotus: pierwszy malezyjskiego Team Lotus, drugi Lotus Renault GP, wykupionego przez brytyjski koncern założony przez Colina Chapmana. Teraz sytuacja stała się jeszcze bardziej zagmatwana - Team Lotus Enterprise zakupiło Caterham Cars, które na licencji Lotusa kontynuuje od 1973 roku produkcję słynnego roadstera 7.

Nowi właściciele angielskiej manufaktury to przedsięwzięcie Tony'ego Fernandesa, założyciela m.in. AirAsia, który debiutował w Formule 1 w sezonie 2010. Na mocy porozumienia z Protonem, właścicielem brytyjskiego Lotusa, jego zespół nosił nazwę Lotus Racing. Na sezon 2011 nabyto prawa do nazwy Team Lotus, co spotkało się z protestem Protona i angielskiego Lotus Cars. Spór między Lotus Cars i Team Lotus rozgrywa się obecnie na arenie sądowej.

Caterham Seven Team Lotus Special Edition

Z okazji przejęcia Caterham Cars zakład wypuści specjalną, limitowaną wersję firmowego roadstera, który przybrał barwy bolidu Formuły 1, w którym startują Heikki Kovalainen i Jarno Trulli. Pakiet modyfikacji będzie mógł być zaimplementowany do każdego wariantu "Siódemki" (najmocniejszy to 267-konny SuperLight R500, z racji emisji spalin dostępny tylko w Wielkiej Brytanii), a w cenie 3 tysięcy funtów otrzymamy również m.in. zaproszenie na zwiedzanie fabryki Team Lotus F1 w Hingham... zaledwie 16 kilometrów od siedziby Lotus Cars.

Caterham Seven Team Lotus Special Edition

Nowi właściciele i napływ gotówki do Caterhama ma już wkrótce zaowocować rozszerzeniem markowej serii wyścigowej na Azję, opracowaniem R500 spełniającego normy Euro 5, wprowadzeniem do produkcji SP/300.R i udoskonaleniem obecnej oferty o zdobycze technologiczne płynące prosto z Formuły 1. Fernandes wspomina jednocześnie nieoficjalnie o przymiarkach do... przejęcia Lotus Cars i połączenia wszystkich działalności w jedną całość.

Skomentuj na forumUdostępnij