Aktualności
23.04.2011

Chrysler 300 SRT8 Gwiazda pentagonu

Najnowszy Chrysler serii 300, który na naszym kontynencie pojawi się ze znaczkiem Lancii i pod nazwą Thema, świętuje premierę szczytowej wersji silnikowej, oznaczonej tradycyjnie jako SRT8. Jak deklaruje producent amerykańska maszyna to najmocniejsza i najlepiej trzymająca się drogi, 4-drzwiowa limuzyna w historii marki.

Nowy 300 SRT8 (skrót od "Street and Racing Technology") jest równe 40 KM mocniejszy, niż jego poprzednik, który zasilany był 6,1-litrowym V8 HEMI. Napędzające go, nowe, 6,4-litrowe V8 HEMI rozwija w sumie 471 KM i 630 Nm, choć Chrysler na chwilę obecną obie wartości określa jako szacowane. M.in. dzięki systemowi pracy tylko na 4 cylindrach jednostka ma odznaczać się spalaniem zmniejszonym aż o blisko jedną czwartą.

Chrysler 300 SRT8

SRT8, sterowany 5-stopniowym automatem, ma rozwijać 60 mph (96,6 km/h) w niespełna pięć sekund, pokonywać ćwierć mili (402 metry) w niecałe trzynaście sekund i zdawać próbę 0-100-0 mph (0-161-0 km/h) w nie więcej, niż szesnaście sekund. Prędkość maksymalną określono na 282 km/h, a dystans potrzebny na wyhamowanie z 60 mph na 36,6 metrów.

Chrysler 300 SRT8

Obok SRT8 w gamie modelu 300 debiutuje również 300S, wyróżniający się smaczkami stylistycznymi i wyposażeniem oraz 300C Executive Series, będący najbardziej luksusową limuzyną w historii Chryslera. Modele pojawią się w sprzedaży w USA w trzecim kwartale tego roku. Lancia Thema, wypełniona skórą Poltrony Frau, pojawi się w Europie w październiku z 3,6-litrowym V6 o mocy 296 KM z 8-stopniowym automatem lub 3-litrowym V6 o mocy 193 lub 227 KM połączonym z 5-stopniowym automatem.

Skomentuj na forumUdostępnij