Aktualności
19.03.2011

MTM R8 V10 Biturbo Bez wytchnienia

Motoren Technik Mayer, jeden z najstarszych i najbardziej doświadczonych tunerów samochodów marki Audi, ani myśli o daniu chwili wytchnienia modelowi R8. Coupe, które w MTM przeszło już wiele, zostało poddane kolejnym modyfikacjom. Tym razem na warsztat zabrano wersję z silnikiem V10 na pokładzie, która przeszła dość drastyczne zmiany.

Z R8 zdarto cały lakier, elementy nadwozia z tworzyw sztucznych wymieniono na karbonowe i dodano kilka części od siebie, w tym tylne skrzydło z możliwością regulacji. Następnie przez przeszło 700 godzin pracy karoserię polerowano ręcznie na lustrzany połysk. Na nową tapicerkę i modyfikacje mechaniczne (silnik, układ hamulcowy, zawieszenie) poświęcono kolejne 500 godzin wytężonej pracy.

MTM R8 V10 Biturbo

Porzucono 525-konny, seryjny silnik. Jego miejsce zajęła jednostka z Audi RS6, wyposażona w układ podwójnego doładowania, dzięki któremu rozwija imponujące 777 KM i 888 Nm. Coupe poruszające się na 20-calowych felgach Bimoto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Przekroczenie 200 i 300 km/h zajmuje odpowiednio 9,37 i 19,42 sekundy. Prędkość maksymalna znacznie przekracza 350 km/h.

MTM R8 V10 Biturbo

MTM R8 V10 Biturbo wyceniono na przeszło 400 tysięcy euro, co jest obecnie równowartością prawie 1,6 miliona złotych. To przeszło dwa razy tyle, ile zapłacimy za fabryczne R8 5.2 FSI Quattro. Dla mniej wymagających MTM oferuje dla R8 V10 nieco lżejszy tuning, między innymi podniesienie mocy silnika do 588 KM za skromne sześć tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij