Aktualności
09.03.2011

Volkswagen Tex Czerwona linia

Pierwsze, namacalne efekty przejęcia studia stylistycznego Giorgetto Giugiaro przez Volkswagena, które miało miejsce w maju ubiegłego roku, to dwa koncepcyjne, kompaktowe pojazdy, które debiutują na trwającej właśnie wystawie w Genewie. Pierwszy z nich to pojemny Go!, drugi to trzydrzwiowy Tex ze sportowym zacięciem.

Trzydrzwiowy Tex stoi na 19-calowych felgach, mierzy 3,99 metra długości, tylko 1355 mm wysokości i 1750 mm szerokości, będąc niższym o prawie 50 mm, węższym o 60 mm i krótszym 257 mm od coupe Scirocco. Auto wyposażone jest w hybrydowy układ napędowy typu Twin Drive, opracowany przez Volkswagena, który napędza przednią oś. W środku mają się zmieścić cztery dorosłe osoby.

Volkswagen Tex

W skład zestawu Twin Drive wchodzi benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litrów i mocy 150 KM oraz 116-konna jednostka elektryczna. Całość produkuje maksymalnie 400 Nm i współpracuje z 7-stopniową przekładnią DSG. Tex może pracować jako hybryda oraz pojazd wyłącznie elektryczny. W tym drugim trybie jest w stanie przejechać do 35 kilometrów.

Volkswagen Tex

Zaprojektowany w ItalDesign sportowy kompakt ma rozwijać 100 km/h w około sześć sekund i rozpędzać się do 220 km/h. Pomijając prędkość maksymalną to osiągi na poziomie 285-konnego, spalinowego Scirocco. Tex nie jest na razie rozpatrywany w kategoriach produkcji seryjnej, ale nieoficjalnie mówi się, iż coś podobnego mogłoby wejść na rynek w okolicach roku 2018.

Skomentuj na forumUdostępnij