Aktualności
08.02.2011

Radical SR3 SL Skupiony na drodze

Tegoroczna oferta brytyjskiego Radical Sports Cars to aż pięć modeli, od 210-konnego SR4 CS, poprzez 210-konnego PR6, aż po odnowiony SR8 RX, którego mocarne V8 produkuje przeszło 460 KM. Zestaw balansują modele SR3 w wyścigowej wersji RS oraz ulicznej SL. Ta ostatnia to zupełna nowość w palecie zakładu z Peterborough, który swój oddział ma również w Sopocie.

SR3 SL to najbardziej zaawansowany model wyprodukowany przez firmę i pierwszy zaprojektowany z tak dużą uwagą przyłożoną do przystosowania go do zwykłego ruchu ulicznego, choć również pozostałe auta marki mają prawo do poruszania się w cywilu. Koncepcyjnie to w dalszym ciągu torowa zabawka dla purystów, którą napędza nowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa powstała w Radical Performance Engines na bazie 2-litrowego silnika Forda.

Radical SR3 SL

Silnik SR3 SL ważącego zaledwie 675 kilogramów generuje w podstawowej wersji okrągłe 300 koni mechanicznych i współpracuje z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią biegów sterowaną łopatkami. W opcji dostępne jest większe, podwójne tylne skrzydło, wyścigowe ogumienie, bak w specyfikacji FIA oraz zupełnie nowy Race Pack, w ramach którego oferowane są trzy stopnie kalibracji silnika: drogowa, torowa oraz deszczowa.

Radical SR3 SL

SR3 SL zadebiutował w kończącym się właśnie miesiącu podczas Autosport International w Birmingham. Radical nie chwali się jeszcze konkretnymi osiągami modelu, ani jego ceną. Ostrzega jedynie o generowanych przeciążeniach: 2 G podczas hamowania i 2,5 G w zakrętach!

Skomentuj na forumUdostępnij