Aktualności
22.11.2010

Audi RS3 Sportback Gorący towar

Rodzina najmocniejszych, seryjnie produkowanych modeli Audi, przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego powiększa się o najmniejszego przedstawiciela, który w historii marki nie miał poprzednika. Do 580-konnego RS6 i 450-konnego RS5 dołącza właśnie kompaktowe RS3 Sportback, które właścicieli będzie cieszyć mocą turbodoładowanego R5.

RS3, opracowane w oddziale Quattro GmbH, dzieli oczywiście jednostkę napędową z TT RS. Silnik o pojemności 2,5 litrów rozwija moc 340 KM, moment 450 Nm i średnio spala 9,1 litrów paliwa na 100 kilometrów. Jednostkę połączono z 7-stopniową przekładnią S-Tronic i podwójnym sprzęgłem, które przekazują napęd stale na wszystkie cztery koła.

Audi RS3 Sportback

Ważące 1575 kilogramów (z czego 183 kg to silnik, który głosem 71 dziennikarzy z 35 krajów nagrodzono niedawno tytułem międzynarodowego silnika roku 2010 w kategorii 2-2,5 litrów), 5-drzwiowe auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy i rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h, co stawia je poza jakąkolwiek konkurencją. Skrzynia biegów działa w dwóch trybach automatycznych oraz trybie ręcznym, a pod ręką jest również kontrola szybkiego startu.

Audi RS3 Sportback

RS3 Sportback wyposażono również z sztywniejsze podwozie i zawieszenie oraz zoptymalizowane pod względem przepływu powietrza nadwozie (przede wszystkim karbonowe ospoilerowanie). Rozstaw kół zwiększono z tyłu do 1528, a z przodu do 1564 milimetrów. Zawieszenie w porównaniu do A3 obniżono o 25 mm, z przodu zainstalowano tarcze hamulcowe o średnicy 37, a z tyłu 31 centymetrów.

Audi RS3 Sportback

Zupełnie nowe RS3 będzie produkowane jako już czwarte Audi w fabryce koncernu w węgierskim Györ, skąd wyjeżdżają już A3 Cabrio, TT Coupe oraz TT Roadster. Pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli już na początku przyszłego roku. W Niemczech ceny modelu będą startować od 49,9 tysięcy euro, co odpowiada obecnie prawie 200 tysiącom złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij