Aktualności
12.11.2010

Pagani Zonda RAK Agent specjalny

Otwarte i zamknięte, ściśle limitowane edycje Zondy Cinque były ostatnimi ewolucjami zjawiskowego modelu marki Pagani, który żegnał się z wielbicielami kosmicznymi materiałami w postaci połączenia tytanu i karbonu oraz mocą aż 750 KM. Horacio Pagani obiecał jednak, iż w dalszym ciągu będzie budował pojedyncze modele na specjalne zamówienia. Oto kolejny z nich - Zonda RAK.

Ile powstało już takich modeli wiedzą chyba tylko w zakładach Pagani. Te, o których mogliśmy już usłyszeć, to (kolejność przypadkowa): Zonda 750, Zonda HH, Zonda PS, Zonda Uno oraz Zonda Tricolore. Każdy z nich wyróżniał się użytymi komponentami (część korzystało ze zdobyczy Cinque), mocą oraz wykończeniem. Najnowszą Zondę RAK poznamy w tłumie po jaskrawożółtym lakierze, a w środku po żółtych niciach.

Pagani Zonda RAK

Jedyna w swoim rodzaju Zonda RAK powstała na bazie odmiany Cinque, a to oznacza, iż pojazd osadzono na karbonowo-tytanowym monocoque i wyposażono w nieco podrasowane V12. W przypadku RAK silnik rozwija moc 702 koni mechanicznych. Póki co nie wiadomo co miałby oznaczać skrót użyty w nazwie.

Pagani Zonda RAK

Zonda RAK z 90 przejechanymi kilometrami znajduje się obecnie w ofercie słynnego Auto Salon Singen - wszystko wskazuje, iż auto powstało właśnie na zamówienie salonu, a niektóre wersje mówią nawet, iż samochód dopiero jest budowany. Póki co jasne jest jedno: pojazd oznaczony jako Zonda F C12S RAK wyceniono wraz z 19-procentowym podatkiem na 1,85 miliona euro, co odpowiada prawie 7,3 milionom złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij