Aktualności
08.11.2010

BMW Vision EfficientDynamics Kuźnia talentów

Wizja BMW przyszłości, w której sportowe coupe o osiągach dzisiejszego M3 jest od niego kilkukrotnie mniej łakome na paliwo i w jeszcze większym stopniu obojętne dla środowiska, jest coraz bliższa realizacji. A wszystko za sprawą dobrze znanego konceptu Vision EfficientDynamics.

Maszyna, która jesienią ubiegłego roku była jedną z największych gwiazd salonu samochodowego we Frankfurcie, przechodzi właśnie intensywne testy, mające na celu doprowadzenie zastosowanych w niej rozwiązań do fazy produkcji seryjnej. Przypomnijmy: model Vision EfficientDynamics napędzany jest 3-cylindrowym, turobodoładowanym Dieslem oraz silnikami elektrycznymi z przodu i z tyłu. Jak kalkuluje BMW taki układ w obecnej postaci produkuje maksymalnie 328 KM (w koncepcie było to 356 KM i 800 Nm).

BMW Vision EfficientDynamics

Dzięki współczynnikowi oporu powietrza sięgającemu tylko 0,22 i niskiej jak na hybrydę masie, nie przekraczającej 1,4 tony pojazd może rozpędzić się do elektronicznie ograniczonych 250 km/h i przekroczyć 100 km/h już po 4,8 sekundach. Średnie spalanie w cyklu KV01 sięga tylko 3,76 litrów na 100 km, a emisja dwutlenku węgla to tylko 99 g/km. Dla cyklu EU-PHEV ECE-R101 wartości te sięgają 1,3 litra i 33 gramów.

BMW Vision EfficientDynamics

Vision EfficientDynamics korzysta z systemu odzyskiwania energii kinetycznej, a ładowanie baterii do pełna ma pochłaniać tylko 2,5 godziny. Zasięg w trybie elektrycznym ma wynosić do 50 km, a po sięgnięciu do 24-litrowego zbiornika paliwa może zostać zwiększony nawet do 700 km. Sportowy model czerpiący ze zdobyczy Vision ED miałby pojawić się w okolicach 2013 roku, kiedy to BMW zamierza wprowadzić do sprzedaży elektryczne, miejskie auto znane póki co pod kryptonimem Megacity Vehicle.

Skomentuj na forumUdostępnij