Aktualności
01.10.2010

Audi E-Tron Spyder Prądem kopnięte

Audi nie przestaje serwować nam elektryzujących projektów, przygotowując na nadchodzące zmiany w swojej ofercie. Na salonie w Paryżu do pokazanych w ostatnich latach dwóch konceptów coupe noszących plakietkę "e-tron", elektrycznego A1 oraz prototypu elektrycznego R8 dołącza E-Tron Spyder. Wbrew oczekiwaniom uporządkowany ruch elektronów odgrywa w nim rolę drugorzędną.

Bezkompromisowy E-Tron Spyder stawia na stylowe nadwozie ze ściętą ostro linią szyb, tworzących niewielką owiewkę, oraz na napęd hybrydowy. Jednostka elektryczna odgrywa tu rolę drugoplanową, spoczywa na tylnej osi i produkuje 87 KM mocy oraz 352 Nm momentu obrotowego.

Audi E-Tron Spyder

Główna siła napędowa mierzącego 4,06 metra długości Spydera pochodzi z wysokoprężnego silnika spalinowego. Jest nim nowa generacja 6-cylindrowego, turbodoładowanego TDI o pojemności 3 litrów. Silnik oferuje 300 KM i 650 Nm (50 KM więcej, niż obecna seria). Maszyna ważąca 1,45 tony rozpędza się do 100 km/h w tylko 4,4 sekundy i rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

Audi E-Tron Spyder

Koncept wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów mógłby na jednym tankowaniu przejeżdżać przeszło 1000 kilometrów - średnie spalanie miałoby sięgać zaledwie 2,2 litrów na 100 kilometrów. W trybie elektrycznym auto będzie mogło pokonać do 50 km z prędkością do 60 km/h. Czy coś w podobnym kształcie trafi do produkcji? Audi nie wspomina nic na ten temat.

Skomentuj na forumUdostępnij