Aktualności
16.09.2010

Spartan V Trzystu

Spartan Motor Company to przedsiębiorstwo, którego historia sięga 1983 roku. Właśnie wtedy dwaj bracia z Australii zbudowali własnoręcznie niewielkie buggy napędzane silnikiem motocyklowym. Dziś myślą podobnie, ale budują pojazd znacznie poważniejszy. Oto Spartan V, kolejna maszynka do mielenia asfaltu na torze.

Niewielki pojazd oparty na rurowej, stalowej ramie i korzystający z dobrodziejstw włókien węglowych, napędzany się 1,2-litrowym silnikiem V2 produkcji włoskiego Ducati (z modelu 1198S). Jednostka napędowa rozwija 170 KM mocy, 131 Nm momentu obrotowego i połączona jest z 6-stopniową, sekwencyjną przekładnią. Auto korzysta z układu hamulcowego Wilwood z 30-centymetrowymi tarczami hamulcowymi oraz z 17-calowych felg i zatwierdzonych przez FIA foteli Sparco i klatki bezpieczeństwa.

Spartan V

Spartan V waży, uwaga, niespełna 300 kilogramów! W przeliczeniu na tonę daje to co najmniej 570 KM. Przy takich parametrach deklaracje przyspieszenia do 100 km/h na poziomie niespełna 3 sekund i prędkości maksymalnej rzędu 280 km/h są dokładnie tym, czego można się spodziewać.

Spartan V

Pojazd dla uczczenia heroicznego wysiłku trzystu Spartan w starożytnej bitwie pod Termopilami powstanie w tylko 300 egzemplarzach. Każdy z nich będzie kosztował 90 tysięcy dolarów australijskich, co odpowiada obecnie przeszło 255 tysiącom PLN.

Skomentuj na forumUdostępnij