Aktualności
09.04.2010

Ferrari 599 GTO Powrtót Gran Turismo Omologato

Już tylko niespełna trzy tygodnie dzielą nas od pierwszego, publicznego pokazu oczekiwanego od kilku miesięcy wyczynowego 599 GTO. Najszybszy, seryjnie produkowany, drogowy model Ferrari już 27 kwietnia pojawi się na salonie samochodowym w Pekinie.

Najważniejsze cechy odróżniające GTO od zwykłego GTB, poza szeregiem nowych otworów w nadwoziu i poprawek zmniejszającym opory powietrza przy zwiększeniu docisku, to parametry silnika podniesione z 620 KM i 608 Nm do 670 KM i 620 Nm oraz masa własna zmniejszona o 85 kilogramów. Od GTB znacząco odbiega również podwozie i zawieszenie, które, jak cały samochód, oparto na ekstremalnym 599XX (m.in. karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, skrzynia biegów pozwalająca na wielokrotne zmniejszenie przełożenia, lekkie felgi).

Ferrari 599 GTO

599 GTO rozpędza się do 100 km/h w 3,35 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 335 km/h (zwykłe GTB w tych kwestiach może pochwalić się 3,7 sekundami i co najmniej 330 km/h). Na jedno okrążenie fabrycznego Fiorano coupe potrzebuje tylko 1 minutę i 24 sekundy - żadne inne, szosowe Ferrari nie wykręciło dotychczas lepszego czasu (Enzo jest o 0,9 sekundy wolniejsze).

Ferrari 599 GTO

Niewielka grupa klientów Ferrari będzie miała okazję do zapoznania się z 599 GTO już 14 kwietnia podczas specjalnego spotkania a Akademii Wojskowej w Modenie. Wtedy też zapewne poznamy cenę modelu. Już 25 kwietnia auto pojawi się na dniach prasowych salonu samochodowego w Pekinie, który dla zwykłych zjadaczy chleba zostanie otwarty między 27 kwietnia a 2 maja.

Skomentuj na forumUdostępnij