Aktualności
08.04.2010

Audi TT Rewizja osobista

Rozpoczynająca się już w tą sobotę wystawa Auto Mobil International w Lipsku przeżyje zmasowany atak samochodów z Ingolstadt. Audi pokaże tu modele od jeszcze gorącego A1, aż po koncept E-Tron, który debiutował w Detroit. Daniem głównym będzie światowa premiera zmodernizowanego TT.

Najważniejsze zmiany w odmłodzonym TT w nadwoziu coupe i roadster to kosmetyczne zmiany wyglądu zewnętrznego i wnętrza oraz nowy silnik 4-cylindrowy. Najbardziej rzucająca się w oczy zewnętrzna zmiana to nowe zderzaki z przodu z opracowanymi na nowo wlotami powietrza. Mniejsze to grill, lampy, tylne skrzydło podnoszące się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h oraz dyfuzor. W wyniku zmian pojazd urosło o 2 cm na długości, pozostałe wymiary pozostały bez zmian.

Audi TT

W palecie odnowionego TT znalazły się cztery nowe, metaliczne lakiery: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red oraz Dakota Gray. W palecie tapicerki odnajdziemy z kolei trzy nowe barwy, a we wnętrzu liczne nowe elementy z aluminium.

Audi TT

W ofercie silnikowej znajdą się trzy 4-cylindrowe silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa: dwa benzynowe TFSI i jeden wysokoprężny TDI, których spalanie zostało zmniejszone nawet o 14%. Nowością będzie 2-litrowe TFSI o mocy 211 KM, które zastąpi 200-konne 2,0 TFSI oraz 3,2. W zakresie od 1,6 do 4,2 tysięcy obrotów nowe TFSI będzie wydzielać maksymalny moment obrotowy rzędu 350 Nm.

Audi TT

W połączeniu z ręczną przekładnią nowy silnik pozwoli na rozwinięcie 100 km/h w 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 245 km/h. Z automatyczną przekładnią S-Tronic i napędem na wszystkie koła TT z tym samym silnikiem będzie mogło rozpędzić się to setki już w 5,6 sekundy. Jednostka ma spalać średnio 6,6 l/100km (manualna skrzynia biegów).

Audi TT

Wśród innych nowości odnajdziemy między innymi zmodyfikowane zawieszenie oraz 14 możliwości wyboru nowych felg. TT w nowej konfiguracji jako coupe i roadster pojawi się w sprzedaży w Niemczech już latem. Najtańsza wersja z 1,8-litrowym TFSI na pokładzie będzie kosztowała 32 tysiące euro. Powiew nowości dotknie również 272-konne wersje TTS, w których zajdą podobne zmiany natury głównie kosmetycznej.

Skomentuj na forumUdostępnij