Aktualności
24.03.2010

Manhart M3 Compressor Serce jak dzwon

Przeszło 500-konne V10 pod maską BMW M3 i Z4 czy też 550-konne M3 Touring, którego próżno szukać w ofercie bawarskiego koncernu, to chleb powszedni w Manhart Racing. Teraz tuner znalazł również sposób na seryjne V8 z coupe M3 - kompresor!

Aby każdy znalazł coś dla siebie firma proponuje trzy etapy tuningu silnika. Pierwszy zakłada instalację niewielkie kompresora o ciśnieniu doładowania 0,35 bara, który podnosi moc z 420 do 515 KM. Drugi poziom to ciśnienie 0,50 bara i 585 KM lądujących na tylnej osi.

Manhart M3 Compressor

Trzeci i ostatni poziom poza kompresorem ASA o ciśnieniu doładowania 0,67 bara przewiduje również nowy, tytanowy układ wydechowy z końcówkami o średnicy 70 mm oraz nowy zestaw katalizatorów używanych w sportach motorowych. Moc 4-litrowego V8 rośnie wówczas do 655 KM, a M3 jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 sekundy i przekroczyć na prostej 350 km/h!

Manhart M3 Compressor

Aby M3 mogło utrzymać się na drodze zakład Guntera Manhart montuje również nowe elementy zawieszenia od Bilsteina, 20-calowe felgi BBS z ogumieniem Continentala oraz powiększone tarcze hamulcowe z pływającymi zaciskami od M5 (z przodu średnica 365 mm, z tyłu standardowe od M3). Na deser niewielkie zmiany nadwozia i wnętrza.

Skomentuj na forumUdostępnij