Aktualności
23.02.2010

Peugeot 908 HDi FAP Ostatni rok startów

Model 908 HDi FAP, który dał Peugeotowi w ubiegłym roku upragnione, podwójne zwycięstwo w Le Mans, kończy w tym sezonie swoją karierę. W czwartym roku startów, nosząc odsłonięte zaledwie przed miesiącem, nowe barwy i logotypy koncernu, Francuzi mają nadzieję na utrzymanie dominacji w Le Mans.

Przygotowania do Le Mans obejmą 11 sesji testowych oraz udział w dwóch wyścigach, 12-godzinnym Sebring (18-20 marca) oraz 1000-kilometrowym Spa-Francorchamps (7-9 maja). Wszędzie pojawią się nowe 908 HDi FAP gruntownie zmodyfikowane w myśl nowych przepisów i na drodze licznych ulepszeń.

Peugeot 908 HDi FAP

Dużym zmianom uległo nadwozie, które jest teraz minimalnie krótsze, wyposażone w przeprojektowane ospoilerowanie i dyfuzor, nowe wloty powietrza (zniknęły wycięcia bezpośrednio nad kołami) oraz nową pokrywę silnika. Inżynierowie Peugeota poświęcili również długie godziny na nie przekroczeniu zeszłorocznej masy auta (regulaminowo minimum 930 kilogramów) i poprawie jego niezawodności, z którą i tak nie było większych problemów (w startach ośmiu aut w Le Mans od 2007 roku wycofano tylko jedno).

Peugeot 908 HDi FAP

Bardziej restrykcyjny regulamin na rok 2010 odbił się negatywnie na parametrach 5,5-litrowego, wysokoprężnego V12. Dzięki zmniejszonej średnicy przewężenia kanałów dolotowych i zmniejszeniu ciśnienia doładowania moc silnika spadła o około 40 KM. Mimo to rozwój silnika poszedł do przodu: we współpracy z firmą Total zmniejszono straty wynikające z tarcia w silniku, zwiększono wydajność układu wydechowego, a we współpracy z Boschem poprawiono pracę układu zapłonowego.

Peugeot 908 HDi FAP

Po występie trzech sztuk w Le Mans (6-13 czerwca) 908 HDi FAP pojawi się jeszcze na Silverstone (10-12 września) i w Szanghaju (12-14 listopada). W Le Mans z numerem jeden wystartuje załoga w składzie Anthony Davidson, Marc Gene i Alexander Wurz (dwaj ostatni wygrali w zeszłym roku). Pod koniec roku na pierwsze testy powinien wyjechać nowy, wyścigowy samochód Peugeota, który ukrywa się póki co pod oznaczeniem 90X. Pomysły na auto dopiero kiełkują, a ekipa czeka jeszcze na ogłoszenie regulaminu na rok 2011.

Skomentuj na forumUdostępnij