Aktualności
13.01.2010

Audi E-Tron Detroit Showcar Mała miss elektryczności

Niespełna cztery miesiące temu Audi zaprezentowało fascynujący koncept elektrycznego coupe E-Tron z napędem na cztery koła. Auto krótsze o 17 cm od spalinowego R8 doczekało się właśnie kolejnej ewolucji - na salonie w Detroit debiutuje zupełnie nowy E-Tron.

Najnowszy koncept z Ingolstadt jest jeszcze mniejszy, niż poprzedni, a wymiarami plasuje się poniżej TT. Pojazd jest krótszy od R8 o kolejne 33 cm, a jego rozstaw osi zmniejszono w porównaniu do pierwszego projektu o kolejne 17 cm.

Audi E-Tron Detroit Showcar

Wraz ze spadkiem wymiarów zewnętrznych odchudzono o połowę układ napędowy. Zamiast czterech silników elektrycznych mamy tylko dwa, które napędzają tylną oś. Ich sumaryczna moc sięga 204 KM, a moment obrotowy na kołach wynosi aż 2650 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekund i przyspiesza z 60 do 120 km/h w czasie 5,1 s. Prędkość maksymalną z uwagi na oszczędzanie energii elektrycznej ograniczono do 200 km/h.

Audi E-Tron Detroit Showcar

Silniki nowego E-Trona zasilane są paczką litowo-jonowych baterii ważącą około 400 kilogramów, których ładowanie z 230-voltowego gniazdka trwa aż 11 godzin. Masę całego auta utrzymano na poziomie 1,35 tony, czyli aż 250 kilogramów mniejszej, niż pierwszego E-Trona.

Audi E-Tron Detroit Showcar

Audi nadal milczy w oficjalnych komunikatach w temacie produkcji seryjnej auta opartego na którymś z koncepcyjnych modeli. Nieoficjalnie jednak (źródła pochodzą z Audi of America) coraz głośniej mówi się o tym, iż takowy samochód, prawdopodobnie jako R4, mielibyśmy zobaczyć już w 2012 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij