Aktualności
07.12.2009

EDT RS6 Avant Doprowadzone do szaleństwa

580 KM w aktualnym Audi RS6 Avant to moc mogąca z powodzeniem obsłużyć kilka mniejszych kombi, o jej użyteczności w przypadku ucieczki z 870 kilogramami haszyszu nie wspominając. Tunerzy zdążyli już jednak udowodnić, iż nie ma powodów, aby nie podnieść jej do przeszło 700 KM, a jeden z ostatnich wyczynów to zamach na pole... Bugatti Veyrona!

Maszynka do mielenia asfaltu i wszystkie co nawinie się po drodze, o której mowa w powyższym akapicie to dzieło holenderskiego Essen DieselTuning, które sądząc po nazwie minęło się nieco z powołaniem. Tuner skuszony RS6 Avant nie miał najwyraźniej z tym żadnych problemów i poturbował silnik auta bez najmniejszych skrupułów.

EDT RS6 Avant

V8 ze stajni Audi po wizycie w EDT wyjeżdża wyposażone między innymi w dwie turbiny Garetta, przemapowane ECU, nowy układ wydechowy, nowe filtry powietrza, głowice cylindrów, 20 nowych zaworów oraz zmodyfikowany układ dolotowy. Przed tym wszystkim silnik rozebrano na czynniki pierwsze, a wszystkie prace pochłonęły tylko trzy tygodnie. Samochód wyposażono dodatkowo w nowe, ceramiczne tarcze hamulcowe.

EDT RS6 Avant

Efekt końcowy poraża: moc prawie 950 KM przy 6,9 tysiącach obrotów na minutę, moment obrotowy 965 Nm przy 6,8 tysiącach obrotów. Przyspieszenie od zera do 200 km/h: zaledwie 9,16 sekundy! Apetyt przy pełnym gazie: 43 litry na 100 km! Skalkulowana prędkość maksymalna: 380-400 km/h! Czy ktoś będzie mógł teraz zasnąć spokojnie?

Skomentuj na forumUdostępnij