Aktualności
18.10.2009

Iso Rivolta Marella Echo historii

Włoskie Iso Rivolta zakończyło swoją działalność dokładnie ćwierć wieku temu, ale modele firmy, zwłaszcza Grifo, przeszły na stałe do kanonu klasyki i nie może ich zabraknąć na żadnej liście wyczynowych aut z lat '60 i '70. Jak następca Grifo mógłby wyglądać dziś, gdyby firma przetrwała?

Według Fedora Stetskevycha, studenta Lomonosov Moscow State University, największego uniwersytetu Rosji, byłby połączeniem linii Zagato z technologią Corvette ZR1. Właśnie taką wizję przedstawia jego praca dyplomowa.

Iso Rivolta Marella

Student wzornictwa przemysłowego i sztuki użytkowej w swoim projekcie o nazwie Marella inspirował się najwyraźniej ostatnim dokonaniem włoskiego studia, pokazanym w marcu na salonie w Genewie supercoupe Perana Z-One. Cały projekt powstał z resztą we współpracy ze studiem Zagato, a Stetskevych myślał początkowo również o zaprojektowaniu nadwozia sportowego Rolls-Royce'a. Stanęło jedna na Iso Rivolcie.

Iso Rivolta Marella

Gdyby Marella została zbudowana w rzeczywistości powstałaby w większości z aluminium, a pod jej maską spoczywałoby blisko 650-konne V8. Tak się jednak nie stanie i Marella będzie istnieć jedynie na szkicach, ekranie komputera oraz jako model w skali wyjątkowo wykonany z włókien szklanych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje