Aktualności
14.09.2009

Bugatti 16 C Galibier Mistrz ceremonii

Obchody stulecia istnienia marki Bugatti osiągnęły w miniony weekend punkt kulminacyjny. Na jedynym w swoim rodzaju konkursie elegancji w Molsheim zgromadzono niemal wszystkie modele marki, od Type 15 Fiacre z 1912 roku, poprzez przedwojenne typy 57 i 59 oraz słynne Royale, aż po EB 110 z lat '90. Imprezę uświetniła też premiera konceptu 16 C Galibier.

Czterodrzwiowa limuzyna czerniąca stylistyczne i techniczne inspiracje z Veyrona ma nawiązywać do modelu Type 57 Galibier z 1934 roku, który swoją nazwę zawdzięczał pasmu górskiemu we Francji, stanowiącemu obecnie jeden z odcinków Tour De France. Stąd też dzielona tylna szyba i dwutonowe nadwozie.

Bugatti 16 C Galibier

Pod maską 16 C Galibier skrywa, 16-cylindrową, 8-litrową jednostkę z dwufazowym doładowaniem o bliżej nieokreślonej mocy, napędzającą wszystkie cztery koła. Limuzynę wyposażono w karbonowo-ceramiczne hamulce oraz zupełnie nowe zawieszenie. Co ciekawe silnik przystosowano do spalania etalonu.

Bugatti 16 C Galibier

Potężna limuzyna przedstawiana jest aktualnie tylko jako koncept. Nieoficjalnie wiadomo jednak, iż projekt jeszcze przed premierą pokazano najbardziej zaufanym klientom marki i nie wykluczone, iż w ciągu najbliższych lat ruszyłaby jego produkcja.

Skomentuj na forumUdostępnij