Formuła 1 - sezon 2021

Zaczęty przez Ecnelis, 01.11.2017, 11:39:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Ogłoszono plany na układy napędowe Formuły 1 kolejnej generacji od sezonu 2021. Pełniejszą specyfikację poznamy przed końcem roku, a przepisy pozwalające na rozpoczęcie prac konstruktorów zostaną opublikowane przed końcem przyszłego roku.

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/fia-and-formula-1-set-out-clear-direction-for-2021-f1-power-unit.html

- pozozstaje hybrydowe 1,6 V6 turbo
- limit obrotów 3000 obr/min wyżej
- parametry wewnętrze konstrukcji dla redukcji kosztów, komplikacji i ekstremalnych pomysłów
- pozbycie się MGU-H
- mocniejsze MGU-K z naciskiem na ręczne sterowanie i gromadzenie większej energii
- jedna turbosprężarka z ograniczeniem masy i wymiarów
- standardowy układ przechowywania baterii i elektronika
- projekt pozwalający na łatwą wymianę silnika/podwozia/skrzyni biegów
- ograniczenie zużycia paliwa i mieszanek paliwowych

EDIT: powyższe plany zostały przesunięte na sezon 2022.

-----------------------------------------------------------
Oficjalne składy zespołów:

CytatMercedes-AMG Motorsport:
   - #44 Lewis Hamilton (sezon 2020 w Mercedesie)
   - #77 Valtteri Bottas (sezon 2020 w Mercedesie)

Red Bull Racing (wcześniej Aston Martin Red Bull Racing):
   - #33 Max Verstappen (sezon 2020 w Red Bullu)
   - #11 Sergio Perez (sezon 2020 w Racing Point)

McLaren F1 Team:
   - #3 Daniel Ricciardo (sezon 2020 w Renaulcie)
   - #4 Lando Norris (sezon 2020 w McLarenie)

Aston Martin Racing (wcześniej Racing Point F1 Team):
   - #5 Sebastian Vettel (sezon 2020 w Ferrari)
   - #18 Lance Stroll (sezon 2019 w Racing Point)

Alpine F1 Team (wcześniej Renault F1 Team):
   - #14 Fernando Alonso (powrót, ostatni sezon 2018 w McLarenie, lata 2018-2020 w FIA WEC, Le Mans, Indy 500, Rajd Dakar)
   - #31 Esteban Ocon (sezon 2020 w Renaulcie)

Scuderia Ferrari:
   - #16 Charles Leclerc (sezon 2020 w Ferrari)
   - #55 Carlos Sainz (sezon 2020 w McLarenie)

Scuderia AlphaTauri:
   - #10 Pierre Gasly (sezon 2020 w AlphaTauri)
   - #22 Yuki Tsunoda (debiut, sezon 2020 w Formule 2 - III miejsce w generalce)

Alfa Romeo Racing:
   - #7 Kimi Raikkonen (sezon 2020 w Alfie Romeo)
   - #99 Antonio Giovinazzi (sezon 2020 w Alfie Romeo)
   - #88 Robert Kubica (sezon 2020 kierowca testowy Alfa Romeo i seria DTM, sezon 2021 kierowca rezerwowy Alfa Romeo - start w dwóch GP, seria ELMS, 24h Le Mans)

Haas F1 Team:
   - #47 Mick Schumacher (debiut, sezon 2020 w Formule 2 - tytuł mistrzowski)
   - #9 Nikita Mazepin (debiut, sezon 2020 w Formule 2 - piąte miejsce w generalce)

Williams Racing:
   - #6 Nicholas Latifi (sezon 2020 w Williamsie)
   - #63 George Russell (sezon 2020 w Williamsie)

Poza Formułą 1 lub podstawowymi składami:
   - #23 Alexander Albon (sezon 2020 w Red Bullu, sezon 2021 jako rezerwa Red Bulla i seria DTM)
   - #27 Nico Hulkenberg (sezon 2020 start w trzech weekendach grand prix jako rezerwa Racing Point, sezon 2021 jako rezerwa Aston Martina)
   - #20 Kevin Magnussen (sezon 2020 w Haasie, sezon 2021 seria SSC i 24h Le Mans)
   - #8 Romain Grosjean (sezon 2020 w Haasie, sezon 2021 seria IndyCar)
   - #26 Daniil Kvyat (sezon 2020 w AlphaTauri, sezon 2021 kierowca rezerwowy Alpine)

Oficjalny kalendarz (aktualizowany):

CytatAustralian Grand Prix - Melbourne - 21 March
Bahrain Grand Prix - Bahrain - 28 March
Chinese Grand Prix - Shanghai - 11 April
Emilia-Romagna Grand Prix - Imola - 18 April
Portuguese Grand Prix - Portimao - 2 May
Spanish Grand Prix - Barcelona-Catalunya - 9 May
Monaco Grand Prix - Monaco - 23 May
Azerbaijan Grand Prix - Baku - 6 June
Canadian Grand Prix - Gilles Villeneuve - 13 June
Turkish Grand Prix - Istanbul Park - 13 June
French Grand Prix - Paul Ricard - 20 June
French Grand Prix - Paul Ricard - 27 June
Styrian Grand Prix - Red Bull Ring - 27 June
Austrian Grand Prix - Red Bull Ring - 4 July
British Grand Prix - Silverstone - 18 July + sprint
Hungarian Grand Prix - Hungaroring - 1 August
Belgian Grand Prix - Spa-Francorchamps - 29 August
Dutch Grand Prix - Zandvoort - 5 September
Italian Grand Prix - Monza - 12 September + sprint
Russian Grand Prix - Sochi - 26 September
Singapore Grand Prix - Marina Bay - 3 October
Turkish Grand Prix - Istanbul Park - 3 October
Japanese Grand Prix - Suzuka - 10 October
Turkish Grand Prix - Istanbul Park - 10 October
United States Grand Prix - COTA - 24 October
Mexican Grand Prix - Hermanos Rodriguez - 31 October
Mexican Grand Prix - Hermanos Rodriguez - 7 November
Sao Paulo Grand Prix - Jose Carlos Pace - 14 November + sprint
Australian Grand Prix - Melbourne - 21 November
Qatar Grand Prix - 21 November
Saudi Arabian Grand Prix - Jeddah - 28 November
Abu Dhabi Grand Prix - Yas Marina - 5 December
Saudi Arabian Grand Prix - Jeddah - 5 December
Abu Dhabi Grand Prix - Yas Marina - 12 December


Feanor

#2
Muszę przyznać że tym razem design jest trafiony w 100%

Ecnelis

#3
FIA rozpoczęło przyjmowanie zgłoszeń na producenta skrzyń biegów, które mają obowiązywać każdy zespół od sezonu 2021 (każdy zespół będzie mógł dowolnie obudować ustandaryzowany mechanizm). Wybór mamy poznać już w kwietniu.

https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-open-tender-for-standard-gearbox-suppliers-in-f1-from-2021.7jBPqiaHoCTvu7G40lmk1y.html

rafal345

#4
Podobno Pirelli poprosiło zespoły o przygotowanie muła testowego dla opon na sezon 2021, i w sumie wszyscy zgodzili się że tylko Williams może to zrobić bo jest tak bardzo w tyle ;D

AutoGEN

#5
Propozycje i pomysły na sezon 2021:

https://www.formula1.com/en/latest/article.2021-f1-rules-what-happens-next.6wgoeeOrNaZTlyy0s96uv1.html
https://www.formula1.com/en/latest/article.2021-f1-rules-the-proposed-blueprint-for-racings-future.1Yaz5mXGa4RqEzyCt8meC2.html

- nowe opony na 18-calowych obręczach
- brak kocy grzewczych na opony
- ograniczenie elementów aerodynamicznych (wspólne przednie skrzydło)
- ograniczenie systemów wspomagających kierowcę
- ograniczenie danych telemetrycznych, tak, aby kierowca sam martwił się na przykład o temperaturę opon
- bolidy mają być przyjemniejsze dla oka
- nowe tory, jak Wietnam i prześwietlenie dotychczasowych
- ograniczenie kosztów przez standaryzację części (felgi, hamulce, chłodnice, sprzęt w pit stopach)
- ograniczenie kosztów przez zakaz systemów hydraulicznych zawieszenia, ograniczenie egzotycznych materiałów, uściślenie specyfikacji skrzyni biegów, ograniczenie czasu na tunel aerodynamiczny
- zmiany w rozkładzie weekendu wyścigowego
- uproszenie konstrukcji podwozia

AutoGEN

#6

AutoGEN

#7
Williams przedłuża umowę z Mercedes-Benzem: brytyjski zespół będzie korzystał z silników niemieckiej marki do sezonu 2025 włącznie. Współpraca z Mercedes-Benzem trwa nieprzerwanie od roku 2014, obecna umowa kończyła się na sezonie 2020.

https://www.williamsf1.com/racing/news/2019/09/power-unit-extension

Ecnelis

#8
Trwa dostrajanie przepisów na rok 2021: przednie skrzydła mogą być bardziej futurystyczne.

https://www.formula1.com/en/latest/article.2021-f1-car-set-for-more-futuristic-front-wing-after-revisions.2odkshHnbF5Ko4rmKpFXuq.html

Ecnelis

#9
Po nieudanej przygodzie z Hondą oraz połączeniu sił z Renaultem zespół McLaren po raz kolejny zmieni dostawcę silników. Od sezonu 2021 co najmniej do sezonu 2024 brytyjska ekipa połączy ponownie siły z... Mercedesem! Ostatni raz bolidy McLarena były zasilane jednostkami Mercedesa w sezonie 2014.

https://www.mclaren.com/racing/inside-the-mtc/mclaren-f1-powered-mercedes-benz-2021/
https://www.formula1.com/en/latest/article.mclaren-to-use-mercedes-power-from-2021.5cCcdKBm1VvNWJUwunfD1Y.html

Ecnelis

#10
Od dawna mówiło się, że rewolucja w sezonie 2021 może przyciągnąć do Formuły 1 nowe zespoły. W końcu zajęto oficjalne stanowisko: z nikim nie są prowadzone "poważne rozmowy", czy to pojedyncze zespoły, czy całe przedsięwzięcia.

https://www.formula1.com/en/latest/article.no-serious-discussions-with-new-teams-about-joining-2021-grid.36KD47XKOOuiBZFi4kNALQ.html

AutoGEN




Ecnelis

#14
Wizualizacje nowych bolidów od McLarena, Renaulta i Williamsa: