GMA T.50 (2023)

Zaczęty przez Ecnelis, 23.10.2017, 14:07:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

71-letni Gordon Murray uruchamia nową firmę, dedykowaną produkcji limitowanych samochodów własnej marki - Gordon Murray Automotive. Pierwszym z nich będzie flagowy model firmy, spadkobierca McLarena F1! Murray: "With our first new car, we will demonstrate a return to the design and engineering principles that have made the McLaren F1 such an icon." Więcej szczegółów poznamy 3 listopada przy okazji wystawy One Formula w siedzibie Gordon Murray Design, świętującej 50-lecie działalności Murray'a.


Ecnelis

#1
Oficjalnych wiadomości ciąg dalszy:
- samochód będzie wyprodukowany pod marką IGM z nowym logiem
- pod taką właśnie marką pół wieku temu powstał pierwszy samochód Murray'a
- zaawansowane aero, porównywalne z nielicznymi autami drogowymi
- bazą będzie aluminiowo-węglowa platforma "iStream superlight"


AutoGEN

#2
News: IGM Supercar - Jedna formuła.







Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#3
Gordon Murray w wywiadzie dla magazynu "Evo" na temat pierwszego modelu IGM w tym stuleciu:

https://www.evo.co.uk/features/21550/gordon-murray-s-new-sports-car

- masa własna poniżej tony
- trzy opcje skrzyni biegów, ale żadnego automatu ani DSG
- ABS i ESP ponieważ wymagają tego przepisy
- brak regulazji zawieszenia, trybów jazdy czy trybów pracy wydechu
- żadnych wynalazków kosztem niedostępności w niektórych krajach
- najbardziej zaawanswoana aerodynamika wśród samochodów dorogowych
- aluminiowo-węglowy szkielet iStream Superlight
- od 18 miesięcy trwają prace nad całą rodziną silników do innych modeli
- w kolejce czekają kompakty, limuzyny, a także możliwe, że SUV

rafal345

#4
W takim razie fantastycznie, że są trzy opcje skrzyni biegów. Rozumiem, że dla prawdziwych hardkorów szukających nietkniętych technologią doznań będzie opcja braku skrzyni biegów?

Brak trybów jazdy i wydechu jak najbardziej na plus.

No i jestem ciekaw, co to jest "najbardziej zaawansowana aerodynamika" i w jaki mierzalny sposób będzie lepsza od Valkyrii.

Zapowiedzi kompaktów i limuzyn tradycyjnie zapowiadają śmierć po wybudowaniu kilku egzemplarzy.

Ecnelis

#5
Murray o swoim nowym projekcie dla "Road & Track", kolejnym po sportowym modelu na platformie iStream, który zapowiedziano półtora roku temu i na który jeszcze ciągle czekamy:

https://www.roadandtrack.com/car-shows/geneva-auto-show/a26650127/gordon-murray-igm-mclaren-f1-successor/

- trwają prace nad pełnoprawnym spadkobiercą McLarena F1
- wolnossące V12
- ręczna szkrzynia biegów
- pełnowymiarowy, węglowy kadłub
- kierowca po środku, dwaj pasażerowie po bokach
- masa własna poniżej 1000 kilogramów
- samochód zobaczymy najwcześniej w przyszłym roku

Ecnelis

#6
Konkrety na temat nowego supercoupe Gordona Murray'a, spadkobiercy McLarena F1, modelu T.50: masa zaledwie 980 kilogramów, wolnossące V12 o pojemności 3,9 litra od Coswortha, kręcące się do 12,1 tysięcy obr/min (!), jakieś 660 KM i 450 Nm, napęd na tył, ręczna skrzynia biegów od Xtrac, kierowca na środku i dwaj pasażerowie po bokach, adaptacyjna aerodynamika z 400-milimetrowym wentylatowem z tyłu (w stylu słynnego Brabhama BT46B z Formuły 1), produkcja limitowana do 100 sztuk w cenie dwóch milionów funtów (pierwsze egzemplarze u właścicieli w 2022 roku).

News: IGM T.50 - Inne standardy.

https://www.youtube.com/watch?v=o3dJciP5yP8


AutoGEN

#8
Robi się ciekawiej: Gordon Murray Automotive publikuje pierwsze zdjęcie T.50 i ujawnia współpracę z zespołem Racing Point z Formuły 1, który użyczył tunelu aerodynamicznego oraz swoich speców. Inne deklaracje: moc do 700 KM z kręcącego się do 12,1k obrotów spalinowego V12 oraz 48-voltowego rozrusznika-generatora, masa 980 kilogramów, sześć trybów aerodynamicznych, premiera w maju 2020, większość ze 100 sztuk już zarezerwowano.

https://www.gordonmurraydesign.com/t.50-articles/gordon-murray-automotive-partners-with-racing-point-formula-one-team-to-ensure-t.50-supercar-has-most-advanced-aerodynamics-ever.html


Ecnelis

#9
News: IGM T.50 - Wyjątkowa formuła.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

#10
Z całym szacunkiem dla Murraya, 'the most advanced aerodynamics seen on a road car' to kompletna bzdura.
Poza tym, bez wentylatora, ten dyfuzor z takim kątem natarcia nie ma prawa działać.


rafal345

#12
Czyli mamy tu zmniejszony silnik Valkyrie? ;D

Inna sprawa jest taka, że gdzie sens w pakowaniu jednocześnie sprytnej aerodynamiki i braku inteligentnego zawieszenia?

Ecnelis

#13
Pewnie oba projekty mają wiele wspólnego. Mułem testowym dla V12 dla Valkyrie też był 3-cylindrowy motor: wolnossące 1,6 litra i jakieś 250 koni.

rafal345

#14
No właśnie jeszcze przed obejrzeniem tego filmu miałem takie podejrzenia, jak wspomnieli o 3-cylindrowym mule to tylko się wzmocniło :>