Porsche 962C (1985)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.03.2008, 22:39:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o modelu... Porsche 962C.



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

Ecnelis

#1
Już w drugim tygodniu marca podczas Gooding and Company Amelia Island Auction na Florydzie zostanie wystawiona na sprzedaż kolejnca Porsche należąca do Matta Drendela, obejmująca 18 drogowych i wyścigowych modeli z lat 1973-1997. Pod młotek trafi między innymi 962 z 1984 roku z podwoziem numer 962-103 o wartości  1,75-2,225 milionów dolarów oraz drugie 962 z 1985 roku z podwoziem numer 962-HR1 o wartości 0,9-1,2 milionów dolarów.

Ecnelis

#2
The Amelia Island Auction na Florydzie już 9 marca. Wyścigowe 962 z 15 wygranymi na podwoziu 962-103 szacuje się na 1,75-2,25 miliony dolarów (5,45-7 mln PLN), a model z 9 wygranymi na podwoziu 962-HR1 na 0,9-1,2 miliona dolarów (2,8-3,75 mln PLN).

https://www.goodingco.com/car/1984-porsche-962
https://www.goodingco.com/car/1985-porsche-962

Olgierd

#3
Ciekawe za ile poszedłby jeden z trzech klasycznych 962 C z 1988 roku w barwach Shella?

Ecnelis

#4
Już osiemnastego sierpnia na aukcji w Monterey pojawi się 962 , który startował w mistrzostwach IMSA Camel GT. Maszyna z 3-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy około 700 KM wyceniana jest na 1,2-1,6 miliona dolarów.

Ecnelis

#5

Driv3R

#6
Niesamowita maszyna. I ciekawe rzeczy Singer opowiada, widać, że to były czasy fascynujących odkryć i przecierania zupełnie nowych szlaków. Pozostaje zazdrościć Harrisowi.

Feanor

#7
Dźwięk motoru powala! Ale przejechać koło 8 godzin w wyścigu tym wozem musiało być niesamowicie męczące.

Ecnelis

#8
Pewien japoński właściciel 962 polubił auto tak bardzo, że zadbał o... możliwość poruszania się nim po publicznych drogach:

https://www.youtube.com/watch?v=51VJgvZ7Hxg

https://vimeo.com/50473835

Feanor

#9
Pozytywnie zakręcony człowiek. Prawdziwy pasjonata.

Charlie

#10
Nic tylko zazdrościć pasji i pieniędzy na jej realizację. Wspaniała maszyna. Dzisiaj sobie trudno wyobrazić, aby ktoś zdecydował się na coś podobnego z R18 czy 908, czasy inne i legenda nie taka, ale kto wie co będzie się z nimi działo za kilkanaście, kilkadzesiąt lat. Pierwszy 908 był już niedawno do kupienia. Czy wiadomo coś o innych przeróbkach 962 na wersje drogowe? W filmie jest mowa, że w samej Japonii mogą być nawet trzy.

rafal345

#11
to zależy o jak głębokie przeróbki masz na myśli
962 drogowe produkowało DP motorsport, Koenig Specials, Schuppan i Dauer
reszta to najprawdopodobniej zmodyfikowane egzemplarze z wyścigów

Ecnelis

#12
Te oczywiste (Dauer 962 Le Mans, DP62, Koenig C62 i Schuppan 962CR) to też w wielu przypadkach konwersje z egzemplarzy wyścigowych. W przypadku Dauera jeśli dobrze pamiętam była możliwość nabycia "nowego", drogowego samochodu, ale czy rzeczywiście takie budowano? Mieli też swoje ścigacze. Schuppan budował zarówno wyścigowe 962, jak i drogowe. Modele wyścigowe składało chyba też kilka innych zespołów...

Poza nimi jest jeszcze kilka innych sztuk, dość powszechnie znanych:

962 Derek Bell Signature Edition z nowozelandzkiego Switec z silnikiem twin turbo z 911 GT2 serii 993. Planowana była produkcja seryjna, ale zakończyło się na jednej sztuce z numerem #00. Co jakiś czas pojawia się w ogłoszeniach na sprzedaż - albo tak często zmienia właściciela, albo tak długo nie może znaleźć nowego.



962 Street Competition sprzedane w 2003 roku poprzez RM Auctions za 195 tysięcy dolarów.



Najprawdopodobniej ta sama sztuka została później przemalowana na szaro.



Być może to ta sama sztuka, którą widać także w niemieckim "Motor Revue".





Jest też taki niedyskretny egzemplarz, być może któryś z innych Japończyków:



Czerwono-biała sztuka, która przewinęła się przez Automobile Legner, zarejestrowana z prędkością maksymalną 405 km/h i możliwością podniesienia mocy z 750 do 1000 KM.



Schuppan 962 LM, konwersja wyścigowego auta na drogowe:




Charlie

#13
@rafal345 - chodziło mi oczywiście o wszystkie przeróbki, pozwalające na jazdę po zwykłych drogach :)

@Ecnelis - dzięki wielkie na ładną listę :D O Dauerze, Koenig Specials i Schuppanie oczywiście wiedziałem, to chyba te najbardziej znane drogowe wersje. DP mi wyleciało z pamięci, ale też je gdzieś widziałem. Interesujący jest ten egzemplarz z prędkością 405 km/h - zarejestrowana, to znaczy, że przeprowadzono jakieś próby i tyle rzeczywiście udało się osiągnąć?

W sieci jest jeszcze coś takiego jak rejestr 962: https://962.com/registry/956_962/index.htm
Wynikałoby z niego, że nowe sztuki oprócz Porsche budowało jeszcze pięć zespołów, wliczając Schuppana. U Dauera to były chyba tylko przeróbki wyścigowych, jak na przykład model z numerem nadwozia przebitym na 001 Dauera, który był wcześniej 962C numer 169: https://962.com/registry/956_962/962-169/index.htm

Ecnelis

#14
Cytat: Charlie w 20.10.2012, 20:54:42
Interesujący jest ten egzemplarz z prędkością 405 km/h - zarejestrowana, to znaczy, że przeprowadzono jakieś próby i tyle rzeczywiście udało się osiągnąć?

Chodzi chyba jedynie o ogólnie rozumiane danie techniczne:

https://www.automobile-legner.de/piczugriff.php

Fahrzeug hat eine Straßenzulassung 750 PS mit Kat. und 405 km`h eingetragen!! max. 1000 PS möglich Motor bei Porsche kpl. überholt seitdem keine Rennen mehr gefahren